فضای کتابخانه نطنز در حد استاندارد نیست/ عدم استقبال مردم بودجه اختصاصی کتابخانه نطنز را کاهش داده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز ؛اعظم ذبیحی امروز در گفتگویی با اشاره به کمبود کارمند در کتابخانه عمومی نطنز، این مشکل را مهمترین دلیل عدم فعالیت شیفت عصر این کتابخانه بر خلاف کتابخانه عمومی بادرود عنوان و اظهار کرد: موضوع بسته بودن کتابخانه در روزهایی که اخیرا همشهریان به آن معترض بودند مربوط به شرکت همه کارمندان در جلسه اصفهان و تعطیلی توسط خود نهاد کتابخانه ها بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای نطنز ,

رئیس اداره کتابخانه های عمومی نطنز گفت: دو کارمند جدید به مجموعه ما اضافه شدند که متاسفانه به دلیل شیفت کاری صبح یکی از آن ها در بادرود، باز هم با کمبود نیرو در نطنز برای شیفت عصر مواجه هستیم.

,

وی تصریح کرد: مشکل دیگر در کتابخانه نطنز عدم استقلال کتابخانه از ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که فضای کوچکی برای کتابخانه ایجاد کرده است و فضای کتابخانه در حد استاندارد و مورد قبول مردم نیست.

,

ذبیحی گفت: کتابخانه نطنز در حال حاضر در فضایی محدود برای مطالعه و ایجاد قفسه ها روبرو است که امکان ایجاد هر نوع خلاقیت در ارائه کتاب و از جمله مجزا کردن بخش های مختلف کتابخانه را سلب کرده است.

,

وی با بیان این که کتابخانه شهر خالد آباد و روستای ده آباد دارای بخش های مجزا است، بیان کرد: قول هایی از سوی نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص واگذاری زمین مستقل به اداره ارشاد داده شد و نامه نگاری هایی هم توسط مسئول کتابخانه در خصوص ایجاد طبقه دوم در همین فضای کتابخانه به نماینده شد که همچنان منتظر پاسخگویی وی هستیم.

,

رئیس اداره کتابخانه های عمومی نطنز ادامه داد: با توجه به جمعیت کم اعضا و عدم استقبال که شاید از حدود ۶۰۰ نفر عضو، حدود صد عضو فعال داشته باشد و با وجود فضای محدود، درجه هفت به کتابخانه نطنز داده شده است و این خود عامل کاهش بودجه اختصاصی به کتابخانه می شود.

,

وی افزود: با وجود چنین مشکلاتی در کتابخانه نطنز، اگر شیفت های عصر را هم راه اندازی کنیم استقبال چندانی از سوی مردم از کتابخانه نخواهد شد.

,

ذبیحی خاطر نشان کرد: با توجه به جمعیت بیشتر شهر بادرود و میزان استقبال مردم از کتابخانه در آن شهر و فضای مستقل و کافی کتابخانه عمومی عاملی، استقبال مردم از کتابخانه بیشتر است و درجه شش به آن داده شده است و با این رویه، لزوم وجود شیفت عصر در آنجا بیشتر احساس می شود.

,

به همت شهرداری نطنز گنجاندن شیفت کاری کتابخانه حضرت امیرالمومنین (ع) این شهر صبح ها از ساعت هشت تا ۱۴ و عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۱ در دستور کار این مجموعه فرهنگی قرار گرفت تا به نوعی درخواست ها برای لزوم فعال بودن کتابخانه ها در عصر پاسخ داده شود.

,

انتهای پیام/

]
رئیس اداره کتابخانه های عمومی نطنز گفت: با توجه به جمعیت کم اعضا و عدم استقبال که شاید از حدود ۶۰۰ نفر عضو، حدود صد عضو فعال داشته باشد و با وجود فضای محدود، درجه هفت به کتابخانه نطنز داده شده است و این خود عامل کاهش بودجه اختصاصی به کتابخانه می شود.