اسلام مرز جغرافیایی ندارد/هزینه کردن بودجه در منطقه‌ برای امنیت خود کشور است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرنگار آوای سیدجمال؛ این بار عاشقان راه شهدا در روستای روستای چنارعلیا میزبان یازدهمین مراسم یادواره سردار شهید قهاری‌سعید و  50 شهید منطقه چهاردولی شدند؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , آوای سیدجمال,

چه نوای خوشی صبح امروز از دور شنیده میشد و به روستا محل برگزاری مراسم یادواره شهدای منطقه چهاردولی نزدیک میشدیم و مسیر را به شکلی زیبا با نام و تمثال مبارک شهدا از ابتدای روستا تا آن محل مزین کرده بودند و یکی از اهالی در مقابل مسجد اسپندی برای ورود حاضران دود می‌کرد؛

, صبح امروز از دور شنیده میشد و به روستا محل برگزاری مراسم یادواره شهدای منطقه چهاردولی نزدیک میشدیم,

, ,

در حیاط مسجد نمایشگاهی از کتاب‌های دفاع مقدس برپا شده و هرکدام از حاضران با چفیه ای بر گردنشان در این مراسم نشستند؛ یک صدایی صلوات گویان در فضای مسجد می پیچید و شور دیگر به مراسم می‌داد.

,

حجت‌الاسلام سیدمجتبی حسینی‌یمین در یادواره سردار شهید قهاری و 50 شهید منطقه چهاردولی شهرستان اسدآباد با ایراد سخنرانی پیرامون مرگ و شهادت، اظهار کرد: مرگ انتقال انسان از عالمی به عالم دیگر است و این شهادت است که به مرگ معنایی دیگر می‌بخشد.

,

, ,

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: خداوند در قران می‌فرماید که شهدا نمرده اند و فکر نکنید که مرده‌اند چرا آنان روحشان در این دنیا زنده است.

,

استاد حوزه علمیه استان همدان در پاسخ به این سؤال که برخی می‌گویند چرا ما به کشورهای دیگر کمک مالی و غیره می کنیم و چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است، گفت: این ضرب المثل اشتباهی است که در جامعه ما رواج پیدا کرده چرا اسلام مرز جغرافیایی ندارد بلکه عقیدتی است.

,

*مسئله امنیت منطقه‌ای و جهانی است

, *مسئله امنیت منطقه‌ای و جهانی است,

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان در همه جهان وجود دارند و وقتی نیاز یک مسلمان به کمک و حمایت باشد، فرقی نمی‌کند که در کدام منطقه جغرافیایی باشد.

,

, ,

حسینی‌یمین با بیان اینکه امروز مسئله امنیت منطقه ای و جهانی است، گفت: ما بودجه کشور را در سه زمینه رفاه، توسعه و امنیت باید هزینه کنیم و وقتی که کمکی به دیگر کشورها مانند سوریه میشود، بنابراین در زمینه امنیت کشور خود هزینه کرده ایم.

,

*ما هیچ منتی بر مردم سوریه در کمک به آنان نداریم

, *ما هیچ منتی بر مردم سوریه در کمک به آنان نداریم,

وی گفت: ما در کمک به جبهه مقاومت در سوریه هیچ منتی بر مردم سوریه نداریم، چرا که این کمک‌ها در راستای امنیت کشور خودمان بوده و هزینه ای است که در این زمینه انجام شده است.

,

حسینی‌یمین یادآور شد: همان طور که گفتند باید دشمن را در خارج از مرزها سرکوب کرد، حمایت از جبهه مقاومت هم در همین مزنیه انجام شد.

,

, ,

انتهای پیام/

]
استاد حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه کمک به همه مسلمانان جهان یک وظیفه دینی است، چرا که اسلام مرز جغرافیایی ندارد، گفت: بودجه کشور در سه زمینه رفاه، توسعه و امنیت هزینه می‌شود که یکی از امنیت‌ها در مناطق منطقه ای است.