علی ملکوتی به عنوان دادستان جدید ری معرفی شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از آفتاب ری، مراسم تودیع و معارفه دادستان ری با حضور اسماعیلی رئیس دادگستری کل استان تهران و مسئولان شهرستان ری در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به‌نقل از , آفتاب ری, آفتاب ری, ، مراسم تودیع و معارفه دادستان ری با حضور اسماعیلی رئیس دادگستری کل استان تهران و مسئولان شهرستان ری در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام برگزار شد. ,

در این مراسم حجت الاسلام علی ملکوتی به عنوان دادستان جدید ری معرفی و از زحمات ذوالفقار حسینی دادستان سابق قدردانی شد. 

,

حسینی در این مراسم گزارشی از اقدامات خود در طول خدمتش در ری را ارائه داد و گفت: شهرری به لحاظ نزدیکی با تهران ویژگی های خاصی به لحاظ جمعیتی و جغرافیایی دارد و بحث امنیت ری همیشه مورد توجه ویژه بوده است. 

,

وی با بیان اینکه قبل از جدایی بخش آفتاب، بخشی از تامین امنیت برگزاری مراسمات متعدد در حرم امام خمینی(ره) برعهده شهرستان ری مربوط بود، گفت: زائران زیادی برای زیارت بارگاه حضرت عبدالعظیم(ع) به ری سفر می کنند که طبق برآورد تعداد این زائران حدود 6میلیون نفر در سال است که بحث اقامت آنها و شب مانی در پارکها و فضاهای باز نیاز به تامین امنیت دارد. 

,

حسینی ادامه داد: زمانی ری بهشت انبوه سازان بود و به دلیل زمینهایی که در این منطقه قرار داشت، مجتمع های فراوانی ساخته شد  ولی به دلایلی مشکلاتی پیش آمد و بلاتکلیفی هایی برای پیش خرید های مردم اتفاق افتاد که منجر به تشکیل پرونده شد. 

,

وی به نواقصی مانند عدم گرفتن پایان نامه، عدم گرفتن تفکیکی و عدم صدور سند مالکیت اشاره کرد و افزود: شاکیان این پرونده ها به دادسرا مراجعه می کردند و در بحث حقوقی نیز به دادگاه ارجاع داده می شد و در نهایت با تمهیداتی که در سطح کلان شهرستان اندیشیده شد و ارگانهایی از جمله فرمانداری، بانکها و شهرداری ورود کردند و 90درصد این پرونده ها برای اخذ سند به دادگستری مراجعه کرده بودند که مورد رسیدگی واقع شد. 

,

دادستان سابق ری با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری در خصوص قاچاق کالا و مواد مخدر در شهرستان به نقاط خوبی رسیده، گفت: نشست ها و هماهنگی های لازم در شورای تامین و حتی به صورت خصوصی با مدیریت اطلاعات جنوب تهران و سرکلانتر وقت شهرستان انجام و اقدامات موثری در این زمینه شکل گرفت. 

,

حسینی اضافه کرد: هر پرونده قاچاق که در تعزیرات و دادسرا باید رسیدگی می شد بالغ بر 40میلیارد تومان ارزش مالی دارد که تعدادی از این پرونده ها در حال رسیدگی و برای تعدادی دیگر رای صادر شده است. 

,

وی با اشاره به بحث فساد اداری و اقداماتی که اداره اطلاعات در این خصوص انجام شده، تصریح کرد: برای پرونده اختلاس 15 میلیارد تومانی در یکی از شعب بانکهای دولتی در شهرستان به موقع اقدام کرده و دونفر متهم پرونده قبل از فرار دستگیر و مبالغ برگردانده شد.

,

حسینی ضمن تشکر از اقدامات خوب دادیاران، بازپرسان، اجرای اخکام و سایر همکارانش در دادگستری ری، برای دادستان جدید آرزوی موفقیت کرد.

,

گفتنی است؛ حسینی به عنوان رییس دادگستری پردیس منصوب شد. 

,

انتهای پیام/

]
طی مراسمی حجت الاسلام علی ملکوتی به عنوان دادستان جدید شهرستان ری معرفی و از زحمات ذوالفقار حسینی دادستان سابق قدردانی شد.