متاسفانه افرادی که باید حافظ فرهنگ باشند به آن آسیب می زنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بیرجند، صبح امروز در شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: کلمه فرهنگ یک کلمه ترکیبی است از دو واژه فر به معنای جلوه و شکوه و هنگ به معنای جمع تشکیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: از مجموع آنچه در مسائل اعتقادی، احساسی، اخلاقی و ارزشها در یک جامعه نهادینه شده و آنچه در حوزه دینی نهادینه شده است یک بروز و ظهوری است که خودش را در رفتار و کردار نشان می‌دهد که اینها همان فرهنگ است.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: جامعه ذخایر مختلفی از زوایایی گوناکون در خودش جمع می‌کند و آن چیزیی که نشان می‌دهد همان فرهنگ است خوب و بد به رفتار ما بستگی دارد.

,

 

,

*جامعه غارت زده جامعه ای است که فرهنگش غارت شود

,

آیت الله عبادی گفت: فرهنگ هویت جامعه است؛ جامعه غارت زده جامعه ای نیست که اموالش غارت شود چراکه اموال غارت شده قابل جبران است اگر فرهنگ جامعه ای غارت شود قابل جبران نیست و یعنی همه چیز آن جامعه از بین رفته است.

,

 

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: دلیل تاکیدات و هشدارهای رهبر معظم انقلاب از سالها قبل درباره تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و بعد غارت فرهنگی که در کشور ما عنوان می‌شود این است که هوشیار باشید که همه چیز کشور شما را دارند می‌برند.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، خطاب به افرادی که در جامعه مسئولیت دارند، گفت: شماهایی که مسئولیت در جامعه پذیرفته اید به یاد داشته باشید که مسئولیت شما امانت عام در دست شما است و جوامع همه یک نوع ذخایر و معادنی دارند که باید از این معادن به نحو مطلوب استفاده شود.

,

 

,

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب از شهر بیرجند به نام شهر دین و دانش نام برده اند و شهر بیرجند به شهر علم و ادب شناخته می‌شود باید این ادب را با چنگ و دندان در مقابل غارت و ناتوی فرهنگی حفظ کرد.

,

 

,

آیت الله عبادی اظهار کرد: ممکن است برخی افرادی که به ظاهر ادب درستی نداشته باشند با حضور در شهر بیرجند و خراسان جنوبی به واسطه علم و ادب موجود در این استان تحت تاثیر قرار گرفته و شئونات را رعایت کنند و ما باید این را در خراسان جنوبی قدر بدانیم و توجه کنیم که این رفتارها به راحتی به دست نیامده است.

,

 

,

*باید از ادب خراسان جنوبی در مقابل غارت فرهنگی دفاع کرد

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: بیرجند شهر ادب است اما اخیرا به وسیله برخی افراد ، حرکت ها  و حضور رسانه ها ادب استان تحت تاثیر قرار گرفته و آسیب دیده است اما باز هم وضعیت ادبی و فرهنگی خراسان جنوبی خوب است و باید این ادب و فرهنگ در خراسان جنوبی در مقابل ناتو و غارت فرهنگی دفاع شود.

,

 

,

*متاسفانه افرادی که باید حافظ فرهنگ باشند به آن آسیب می زنند

,

آیت الله عبادی بیان کرد: گاهی اوقات فرهنگ توسط خود مسئولان آسیب می‌بیند و آنهایی که باید خود حافظ فرهنگ باشند به آن آسیب می‌زنند؛ عهد کنید که امانت خود را به درستی انجام دهید.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برخی از شهرستانهای خراسان جنوبی در زمینه فرهنگی از مرکز استان جلوتر هستند.

,

 

,

* باید برای کار فرهنگی ابرها باور شوند تا باران معنوی ببارد

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار کرد: همانگونه که هواشناسی وضعیت هوا را پیش بینی می‌کند؛ برای کارهای فرهنگی باید پیش بینی هایی خوبی بشود و ابرها بارور شود که باران معنوی ببارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: باید این ادب و فرهنگ در خراسان جنوبی در مقابل ناتو و غارت فرهنگی دفاع کرد.