تاکنون 50 درصد تسهیلات اشتغالزایی توسط مددجویان کمیته امداد جذب شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ پرویز فتاح امروز در دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد گفت: انصافا رویکرد دولت در لایحه بودجه سال 1397 نسبت به مساله محرومیت زدایی و رفع فقر خوب و نسبت به سال‌های قبل بهتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی ادامه داد: بر این اساس از محل تبصره 14 و محل دریافت یارانه ها حدود 70 هزار میلیارد ریال در قالب طرح‌های رفع فقر و محرومیت زدایی به صورت مشترک در اختیار سازمان بهزیستی و کمیته امداد قرار می‌گیرد.

,

 

,

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به این نکته که در صورت تحقق این بودجه آنچه اهمیت دارد جذب آن توسط دستگاهها و استانهای کشور است، تصریح کرد: امسال تسهیلات مصوب در بودجه کل کشور برای ایجاد اشتغال مددجویان حدود 30 هزار میلیارد ریال شامل 21 هزار میلیارد سهم کمیته امداد و 9 هزار میلیارد ریال سهم سازمان بهزیستی بوده است.

,

 

,

فتاح ضمن بیان این موضوع که تاکنون 50 درصد این حجم بودجه توسط مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور جذب و دریافت شده است، اضافه کرد: خراسان رضوی با سهم هزار و440 میلیارد ریالی از این تسهیلات اشتغالزا تا کنون توانسته 38 درصد آن را جذب کند.

,

 

,

وی علت جذب 50 درصدی این بودجه را اعطای وامهای قرض الحسنه توسط بانکها ذکر و بیان کرد: اعطای این وام‌ها از جمله در اولویت قرار گرفتن وام ازدواج موجب شده منابع به سمت اعتبارات مدنظر کمیته امداد هدایت نشود.

,

 

,

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: حجم بودجه‌ای که امسال دولت به طرح‌های اشتغال آفرینی مددجویان اختصاص داده نسبت به سال گذشته دو برابر شده و هم اکنون در حال تلاش برای جذب حداکثری این منابع هستیم.

,

 

,

فتاح به دو برابرشدن سهم خراسان رضوی از این اعتبارات در مقایسه با پارسال اشاره و بیان کرد: مشکل این است که پرونده‌های مددجویان این استان هم اکنون تکمیل است؛ اما یکی از بانک‌ها به دلیل برخی معوقات و بانکی دیگر بواسطه ضوابط اجرایی داخلی معطلی هایی برای پرداخت وام اشتغال به مددجویان خراسانی ایجاد کرده اند لذا از استاندار می خواهیم نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

,

 

,

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)  در پایان گفت: خراسان رضوی سال گذشته همه اعتبارات اشتغال مددجویان استان را جذب کرد؛ اما امسال تاکنون جذب 62 درصد این اعتبارات باقی مانده که با همکاری استاندار و همراهی دیگر مسئولان جذب خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه تاکنون 50 درصد حجم بودجه تسهیلات اشتغالزایی توسط مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور جذب و دریافت شده است، گفت: خراسان رضوی با سهم هزار و440 میلیارد ریالی از این تسهیلات اشتغالزایی تاکنون توانسته 38 درصد را جذب کند.