دو مخترع سردشتی، سیستم الکترونیکی نسبت های مثلثاتی دنیا را اختراع کردند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلفت، “انور محمدامینی” از سردشت دارای ۲۳ سال سن و دانشجوی الکترونیک دانشگاه اصفهان و همچنین “حکیم زارعی فرد” اهل میراباد با ۲۳ سال سن و دانشجوی الکترونیک دانشگاه زاهدان، جزو ایدە پردازان و سازندگان سیستم الکترونیکی هستند که در تدریس و تفهیم نسبت های مثلثاتی دنیای ریاضی کمک شایانی را به معلمان، دانش آموزان و دانش آموختگان می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلفت,

این طرح امسال به ثبت رسیده و جهت تاییدیه عرضه به بازار، به سازمان پژوهش ارسال شده و همینطور جهت شرکت در مسابقه به جشنواره خوارزمی معرفی شده است.

,

به گفته این مخترعان جوان، برای ساخت این سیستم الکترونیکی ۸ ماه زمان صرف شده که ۲ ماه آن به تحقیق و طراحی و ۶ ماه دیگر برای ساخت آن اختصاص یافته است.

,

این دو مخترع جوان سردشتی، مشکلات مالی و نبود حامی را بزرگترین مانع در اجرای این طرح و سایر اختراعات دیگرشان عنوان کردند و گفتند: برای ساخت سیستم الکترونیکی اثبات نسبت های مثلثاتی بیش از ۱۰ میلیون ریال و همچنین ۱۲ میلیون ریال هم برای گرفتن وکیل و مشاور ثبت، هزینه شده است.

,

آنها از مسئولان، خیرین علمی، انجمن ها و سایر اقشار جهت حمایت از اختراعات دیگرشان و همچنین مخترعان دیگر در خواست کردند آستین همت را بالا بزنند و با برطرف کردن مشکلات مالی زمینه تشویق و ارائه تولیدات را برای شکوفایی منطقه و کشور فراهم کنند.

,

بر اساس این گزارش، مثلثات یکی از شاخه‌های ریاضیات است که روابط میان طول اضلاع و زاویه‌های مثلث را مطالعه کرده و نخستین کاربرد مثلثات در مطالعات اخترشناسی بوده‌ است. اکنون مثلثات کاربردهای زیادی در ریاضیات محض و کاربردی دارد.

,

بعضی از روش‌های بنیادی تحلیل، مانند تبدیل فوریه و معادلات موج، از توابع مثلثاتی برای توصیف رفتار تناوبی موجود در بسیاری از فرایندهای فیزیکی استفاده می‌کنند. هم‌چنین مثلثات پایه علم نقشه‌برداری است.

,

انتهای پیام/

]
دو مخترع جوان سردشتی موفق به ساخت اولین سیستم الکترونیکی جهان شدند که به کمک آن می توان نسبت های مثلثاتی درس ریاضی را به راحتی به اثبات و قابل فهم رسانید.