افزایش تعداد بانوان تحصیل کرده بیکار طی چند سال گذشته
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، معصومه ابتکار شب گذشته در همایش ازدواج بهنگام، آگاهانه و پایدار که در سالن همایش های علامه بهلول دانشگاه آزاد اسلامی گناباد برگزار شد، گفت: یکی از راهبردهای جدی دولت توجه به اشتغال بانوان است و در این زمینه باید از تمامی توانمندی های دستگاه های مختلف استفاده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی افزود: طی چند سال گذشته میزان جوانان تحصیل کرده بیکار در کشور افزایش یافته و زمینه فعالیت آنها در رشته های تخصصی وجود ندارد و از سوی دیگر میزان بیکاری خانم های تحصیل کرده نسبت به آقایان افزایش یافته است.

,

 

,

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: براساس برنامه ریزی معاونت امور بانوان سرپرستان خانواده ای که خانم هستند نیاز به شغل شرافتمندانه دارند که جهت گیری و اولویت ما ایجاد شغل برای این قشر است.

,

 

,

وی افزود: کارگروه های اشتغال پایدار روستایی که در هر استان و شهرستان تشکیل شده، باید زمینه ایجاد اشتغال در روستاها را با رویکرد توسعه صنایع دستی و محصولات قابل عرضه به بازار ایجاد کنند.

,

 

,

ابتکار تصریح کرد: خوشبختانه شاهد فعالیت های شرکت های دانش بنیان در روستاها هستیم که با ظرفیت این شرکت ها می توان از روش های نوین تجارت الکترونیکی برای تبلیغ و فروش محصولات روستایی استفاده کرد.

,

 

,

وی افزود: یکی از رویکردهای ما در حوزه توانمند سازی بانوان روستایی توجه به حوزه گردشگری است که اعتبارات و بسته های حمایتی خوبی در این حوزه ارائه خواهد شد.

,

 

,

معاون رئیس جمهور توجه به تشکل های غیر دولتی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: حمایت و توجه به این تشکل ها می تواند نقش بانوان را پررنگ تر کند و از سویی امیدواریم مجلس شورای اسلامی نیز قانون حمایت از این تشکل ها را تصویب کند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: بانوان ما در برابر مشکلات نباید بی تفاوت باشند و این بی تفاوتی را صبر معنا کنند، بلکه باید برای حل این مشکلات به دنبال راه حل بوده و بر خداوند متعال توکل کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
معاون رئیس جمهور گفت: طی چند سال گذشته میزان جوانان تحصیل کرده بیکار در کشور افزایش یافته و زمینه فعالیت آنها در رشته های تخصصی وجود ندارد.