درخشش کاروان خلیج فارس اصفهان در مسابقات پاراآسیایی امارات
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میدان نیوز؛ محمد صادق پسندیده، دبیر هیأت ورزش‌ های جانبازان و معلولان استان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری، با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات پاراآسیایی امارات، گفت: هفت نماینده از ورزشکاران جوان هیأت ورزشی جانبازان و معلولان و چهار نماینده از هیأت نابینایان و کم بینایان در این مسابقات حضور داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میدان نیوز,

پسندیده ادامه داد: دو نیز مربی از هیأت ورزشی جانبازان و معلولان و دو مربی دیگر از هیأت نابینایان و کم بینایان،  در مجموع 15 نماینده اعزامی از استان اصفهان در مسابقات پاراآسیایی امارات شرکت کردند.

,

وی افزود: 15 نماینده اعزامی از اصفهان در قالب کاروان خلیج فارس، 15 مدال شامل هشت مدال طلا، پنج مدال نقره و دو مدال برنز را به ارمغان آوردند.

,

دبیر هیأت ورزش‌ های جانبازان و معلولان استان اصفهان، با تشریح رشته های ورزشی کاروان خلیج فارس، تصریح کرد: ورزشکاران هیأت نابینایان و کم بینایان در رشته دو و میدانی و مربی آن ها در رشته های دو و میدانی و گل بال به رقابت پرداختند.

,

پسندیده گفت: ورزشکاران هیأت ورزش‌ های جانبازان و معلولان نیز در رشته های دو و میدانی، وزنه برداری، تنیس روی میز و بوچیا و همچنین مربی در رشته های تنیس روی میز و بوچیا حضور داشت.

,

وی با اشاره به مدال های قهرمانی ورزشکاران اصفهانی، خاطر نشان کرد: هاجر صفر زاده و مهرداد مرادی از هیأت نابینایان و کم بینایان در مسابقات  100 متر، 200 متر و 400 متر موفق به کسب سه مدال طلا شدند، همچنین محمد مشهدیان در رشته 200 متر، 400 متر و 800 متر موفق به دو نشان طلا و یک نشان نقره شد.

,

دبیر هیأت ورزش‌ های جانبازان و معلولان استان اصفهان، ادامه داد: فاطمه صفاری فرد با این که رکودهای خوبی را به ثبت رساند ولی از کسب مدال به واسطه قانون منهای یک مدال باز ماند و فقط رکورد جدید خود را ثبت کرد.

,

پسندیده افزود: علی اردوان و امید ذوالفقاری ملی پوشان استان اصفهان در مسابقات پاراآسیایی جوانان امارات مقام دوم تیمی در رشته تنیس روی میز را از آن خود کردند و در بخش انفرادی امید ذوالفقاری ملی پوش شایسته استان نیز به مدال برنز دست یافت.

,

وی اظهار کرد: علی عابدی در دسته ۸۰ کیلو با مهار وزنه ۸۵ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت و امیر بخشی در دسته ۹۷ کیلو موفق شد با مهار وزنه ۱۴۲ کیلوگرمی مدال برنز این وزن را از آن خود کند.

,

دبیر هیأت ورزش‌ های جانبازان و معلولان استان اصفهان، با اشاره به این که زینب گودرزی در رشته دو و میدانی موفق به کسب نشان نفره شد؛ گفت: دو ورزشکار بوچیا هم موفق به کسب عناوین چهارم و پنج مسابقات پاراآسیایی جوانان امارات شدند.

,

پسندیده با اشاره به برگزاری مسابقات لیگ والیبال نشسته در بخش بانوان، افزود: دو نماینده از اصفهان از باشگاه های فرهنگی ورزشی ذوب آهن و فولاد مبارکه سپاهان، از اول تا دوازدهم دی ماه در دو گروه در دو استان خوزستان و مشهد به مصاف با رقیبان خود خواهند رفتند که امیدواریم همچون سال گذشته هر دو نماینده موفق به کسب افتخار برای استان باشند.

,

وی ادامه داد: پنج شنبه هفته جاری نیز یک دوره آموزشی تحت عنوان دوره آسیب شناسی سیستمیک در ورزش های پاراالمپیکی با همکاری هیئت پزشکی ورزشی برگزار خواهد شد که مربیان سراسر استان دعوت شده اند.

,

دبیر هیأت ورزش‌ های جانبازان و معلولان استان اصفهان خاطر نشان کرد: مسابقات قهرمانی استان در رشته والیبال نشسته نیز با همکاری بنیاد شهید و جانبازان به میزبانی هیئت ورزشی جانبازان و معلولان شهرستان خمینی شهر برگزار خواهد شد.

,

بوچیا نوعی ورزش تفریحی توپی است که افراد دارای معلولیت شدید می توانند تا سطح قهرمانی در کشور و مسابقات برون مرزی جهانی و پارالمپیک آن را ادامه دهند، بازیکنان بوچیا باید از هوش تحلیلی برخوردار باشند تا موقعیت خود را در زمین مسابقه تشخیص دهند و استراتژی های مختلف را در مقابل حریف یا حریفان خود به کار گیرند.

,

انتهای پیام/ 

]
دبیر هیأت ورزش‌ های جانبازان و معلولان استان اصفهان، گفت: ۱۵ نماینده اعزامی از اصفهان در قالب کاروان خلیج فارس در مسابقات پاراآسیایی امارات، ۱۵ مدال شامل هشت مدال طلا، پنج مدال نقره و دو مدال برنز را به ارمغان آوردند.