اختلاف بر سر حق آبه در استانی با «آب مازاد»!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب، مطالب بسیاری از بی‌آبی استان خوزستان در سال‌های اخیر مخابره شده اما پایتخت‌نشین‌ها نه از نامه‌های محرمانه دست برداشتند و نه از سیاست‌های انتقال آب.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,
 
,
دولت حتی حق آبه مهد کشاورزی کشور را از رودخانه‌های استان دریغ و هر بار به بهانه‌ای گوش فلک را به وسیله روزنامه‌های زنجیره‌ای پر کرد.
,
 
,
روحانی که کم‌کم مردم خوزستان را فراموش کرده بود با کلنگ زنی پروژه‌های انتقال آب به استان‌های مرکزی کشور آشکارا و عملاً حکم به مرگ خوزستان داد.
,
 
,
مردم محروم استان نفت‌خیز خوزستان اما با وجود این همه ناملایمت ها از سوی مرکزنشینان و سیاسی بازی‌های خانم ابتکار در قبال استان به امید تغییر رویه در دولت دوازدهم و علیرغم نبود هوا برای تنفس رأی مجدد به روحانی دادند.
,
 
,
رییس سازمان محیط زیست جدید روحانی هم نه تنها به داد مردم خوزستان نرسید بلکه گوی سبقت را از معصومه ابتکار ربود و به بهانه «آب مازاد» در نامه‌ای محرمانه از پشت به مردم خوزستان خنجر زد.
,
 
,
مردم خوزستان که می‌دانند چالش‌های امروز خوزستان به دلیل کمبود منابع آبی در استان است اظهارنظر غیر کارشناسی کلانتری را در راستای سیاست‌های انتقال آب دولت روحانی دانستند.
,
 
,
سیاست‌هایی که تیشه به ریشه خوزستان زد. از این رو شاید قسمتی از حال و روز خوزستان را بشود از تازه‌ترین اظهارنظر مرد شماره یک دولت روحانی در استان متوجه شد.
,
 
,
غلامرضا شریعتی می‌گوید: در موضوع آب با شرایط خوبی مواجه نیستیم و در بحران هستیم. مردم مزارع خود را کشت کرده‌اند و انتظار تأمین آب دارند زیرا معیشت آن‌ها در گرو آن است.
,
 
,
استاندار خوزستان با تأکید بر رعایت حق آبه مناطق پایین دست، می‌افزاید: بحران آب به اختلاف بین شهرستان‌های ما کشیده شده است.
,
 
,
او اذعان می‌کند: شرایط بی‌آبی در خوزستان به نحوی است که امکان دارد نیروگاه‌های برق آبی استان در تابستان نتوانند کار کنند.
,
 
,
آری این حقیقت ماجراست، بی‌آبی در خوزستان به منجر به اختلاف بین شهرها شده است. اینجا همان جایی است که کلانتری رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و معاون روحانی معتقد است آب مازاد دارد.
,
 
,
بحران آب در خوزستان به جایی رسیده که کشاورزان این قشر عظیم مردم خوزستان را با مشکل مواجه کرده است و آن‌ها را نسبت به تولید محصول ناامید.
,
 
,
کمبود آب در استانی که روی گنج خوابیده حتی باعث شده که نیروگاه‌های برق آبی استان در آینده نیز با مشکل مواجه شوند و این نه تنها از مشکلات استان کم نمی‌کند بلکه به بحران دامن می‌زند.
,
 
,

امروز استان پهناور خوزستان نه تنها آب مازاد ندارد بلکه تشنه آب است و امیدوار که دولت لااقل حرف استاندار و دست نشانده خود در خوزستان را جدی بگیرد.

انتهای پیام/

,
,
]
اینجا همان‌ جایی است که کلانتری رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و معاون روحانی معتقد است آب مازاد دارد.