بینی الکترونیکی طرحی برای تشخیص به موقع سرطان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رضایی مخترع کرمانی در گفتگو با دانشجوآزاد ضمن معرفی خود گفت: بنده فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی برق و الکترونیک از دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان می باشم که مبدع دو طرح بینی الکترونیکی و cnc برشکاری سه بعدی هستم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشجوآزاد,

این نخبه جوان کرمانی افزود: طرح بینی الکترونیکی حاصل کار پایان نامه من هست که شبیه سازی بینی طبیعی بوده و کار شناسایی و طبق بندی بو را انجام می دهد.

,

وی با تشریح کاربردهای بینی الکترونیکی اظهار داشت: یکی از کاربردهای این طرح تشخیص به موقع سرطان است زیرا در برخی از انواع سرطان قبل از ایجاد تومور یکسری از فاکتورها و آلکانهایشان در آنزیمهای نفس انسان بروز می کنند که بینی الکترونیکی با آنالیز این آنزیمها می تواند در تشخیص به موقع سرطان کمک کند.

,

حسین رضایی در رابطه با سابقه کارهای پژوهشی خود توضیح داد: بنده تحقیق و پژوهش را از دوره دبیرستان در پژوهشکده تعلیم و تربیت و همچنین مرکز پژوهشهای اداره کل آموزش و پرورش آغاز کردم که البته هنوز هم فعالیت بنده در آنجا ادامه دارد.

,

این مخترع کرمانی ادامه داد: طرح دوم بنده دستگاه cnc برشکاری سه بعدی است که کاربرد صنعتی داشته و برای برش و حکاکی بر روی اجسام بعد از طراحی قابل استفاده است.

,

وی تصریح کرد: برای طرح cnc به نمونه نیمه تجاری رسیده ام اما طرح بینی در مرحله مهندسی است و در حال کار بر روی حسگرهای آن هستیم.

,

رضایی افزود: بینی الکترونیکی هیچ نمونه داخلی و خارجی ندارد و ما با وجود تمام محدودیتها و کمبود زیرساختها در حال طراحی حسگرهای آن می باشیم البته نیاز به حمایت سرمایه گذاران برای تجاری سازی طرح داریم.

,

انتهای پیام/

]
مخترع کرمانی با ارائه طرح بینی الکترونیکی گامی امیدبخش در جهت تشخیص به موقع سرطان برداشته است.