مصرف 2600 میلیون مترمکعب گاز در همدان/ 48 درصد مصرف گاز استان به بخش صنعت اختصاص یافته است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهدی مهدوی در گفت و گو با صبح الوند، با اشاره به مصرف گاز استان با بیان اینکه طی چند ماهه گذشته از سالجاری 2600 میلی مترمکعب مصرف گاز کل استان بوده است گفت: در این راستا به نسبت مدت مشابه سال گذشته شاهد دو درصد کاهش در بخش مصرفی گاز استان بوده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

وی با اشاره به اینکه در بخش نیروگاه شهید مفتح همدان شاهد 995 میلیون متر مکعب مصرف بوده ایم افزود: این بخش 38 درصد کل مصرف استان را به خود اختصاص داده است که به نسبت سال گذشته با 4 درصد رشد همراه بوده است.

,

 

,

مهدوی با اشاره به اینکه حدود 48 درصد مصرف گاز را بخش صنعتی و نیروگاهی به خود اختصاص داده است یادآور شد: در این راستا نیز به نسبت سال  گذشته شاهد 6 درصد رشد مصرف بوده ایم.

,

 

,

وی در ادامه با اعلام اینکه11 درصد مصرف استان در بخش روستایی  و 38 درصد نیز در بخش شهری بوده است بیان کرد: در این راستا در بخش روستایی شاهد 6 درصد و در بخش شهری نیز شاهد 15 درصد کاهش مصرف بوده ایم.

,

 

,

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان همچنین افزود: بخش نیروگاهی با 38 درصد مصرف گاز بیشترین مصرف کل استان را به خود اختصاص داده است.

,

 

,

وی از وجود 44 جایگاه سی ان جی در کل استان خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد جایگاه سی ان جی 42 جایگاه فعال است که مصرف روزانه این جایگاه ها بین 380 تا 450 هزار متر مکعب است.

,

 

,

مهدوی همچنین به مصرف روزانه گاز استان اشاره کرد و گفت: در این راستا 11 و نیم تا 12 میلیون متر مکعب مصرف استان همدان است.

,

 

,

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه در بخش نیروگاه و کارخانه سیمان بنا به تصمیمات شرکت ملی گاز ایران به جهت مدیریت مصرف در کشور محدودیت هایی اتخاذ شده است گفت: با این وجود مصرف نیروگاه را به شدت کاهش داده و فقط در حد مصرف گرمایشی تامین می کنیم.

,

 

,

وی در ادامه با اعلام اینکه  روزانه 200 هزار متر مکعب گاز برای نیروگاه شهید مفتح تامین می شود یادآور شد: این به گونه ای است که نیروگاه شهید مفتح همدان 5 و نیم میلیون متر مکعب در روز مصرف گاز دارد.

,

 

,

مهدوی همچنین در پایان یاد آور شد: بخش عمده مصرف نیروگاه شهید مفتح همدان توسط سوخت های مایع تشکیل می شود.

,

انتهای پیام/

]
مدیر عامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه طی چند ماه گذشته از سالجاری شاهد مصرف 2600 میلیون متر مکعب گاز در استان بوده ایم گفت: این آمار به نسبت مدت سال گذشته با دو درصد کاهش همراه بوده است.