ضرورت توجه دانشگاه ها به تجاری سازی حوزه ICT در گرمسار
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گرمسارآنلاین صبح امروز جلسه فناوری اطلاعات و انجمن های دانشجویی و مردمی با حضور فرماندار، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل فرمانداری گرمسار برگزار شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گرمسارآنلاین, .,

در این جلسه داریوش طاهری فرماندار گرمسار با بیان اینکه نباید در خصوص حوزه فناوری اطلاعات به تئوری و دروس دانشگاهی بسنده کنیم، گفت: باید در بخش تجاری سازی در این حوزه قدم های بهتری برای ورود جوانان و به خصوص دانشجویان برای افزایش اشتغال زایی برداریم .

, .,

فرماندار گرمسار در ادامه افزود: شرکت های دانش بنیان می توانند یک اهرم مناسبی برای ایجاد تحولات اشتغال زایی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات باشند و دانشگاه های شهرستان نیز باید از این بستر برای افزایش اشتغال زایی استفاده کنند .

, .,

طاهری اظهار کرد: حوزه ict یک بخش طلایی و مهم قابل استفاده برای رشد اشتغال زایی در میان جوانان و کاهش نرخ بیکاری است و دنیا در این بخش توانسته است بهره وری داشته باشد اما هنوز در کشور این بخش به صورت کامل فعال نشده است.

,

فرماندار گرمسار  تاکید کرد: علوم و فناوری و حوزه دانش بنیان باید به دنبال تجاری سازی باشند .

, .,

در ادامه این جلسه سید مسعود میر رضایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان نیز به تشریح فعالیت های حوزه فناوری اطلاعات در شهرستان گرمسار پرداخت و گفت: نگاه اصلی در بخش اشتغال زایی در شهرستان توسعه این فعالیت ها در مراکز دانشگاهی و فعالیت استارت آپ است.

,

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ادامه پتانسیل های حوزه فناوری اطلاعات و بخش تجاری سازی در شهرستان گرمسار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه و مراکز آموزش عالی می تواند ورود بهتری به این حوزه داشته و در بخش  ictنهایت بهره مندی را داشته باشند.

, ict,

انتهای پیام/

]
فرماندار گرمسار گفت: حوزه فناوری اطلاعات به دلیل گستردگی پالایش می تواند گزینه مناسبی برای ایجاد زمینه های اشتغال زایی باشد.