از جستجوی امنیت در زندگی تا استیصال از حل مشکلات/ فقر فرهنگی بستر جولان خرافات
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سکینه داودی روانشناس و مشاور خانواده  در گفت وگو با آناخبر درمورد دلایلی که  فرد سراغ فالگیر می رود اظهار داشت : این رفتار نشانه استیصال در فرد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناخبر ,
وی اضافه کرد: افرادی که برای حل مشکلات خود به سراغ فال گیر ها می روند آدمهایی هستند که به خاطر مشکلات زندگیشان احساس ناامنی میکنند و در واقع به جستجوی امنیت در زندگی ، سراغ فالگیرها می روند. این دسته از افراد میخواهند با مراجعه به فالگیر برای خودشان امنیت تولید کنند غافل از این که امنیتی که در سایه سخنان فالگیر به وجود می آید اساسا واقعی نخواهد بود اما فرد مستاصل و ناتوان خواستار این است که یک نفر از بیرون به او امید بدهد.
,
 
,
این روان شناس در خصوص علت افزایش رجوع مردم به سمت خرافات گفت : وجود بستر و زمینه های جهل و فقر فرهنگی در میان اقشار مختلف جامعه عامل عمومیت پنهانی سودجویان و فالگیران است . امروز نیز فقر، بیکاری، فرهنگهای منفی سبب رجوع به فالگیری شده و جوانان در این مسیر مظلوم ترین قشر آسیب دیده هستند.
,
 
,
داودی در پایان گفت: افراد به دلیل اینکه توانایی حل مساله و مهارت لازم برای مواجه شدن با مشکلات را ندارند همیشه دوست دارند آسانترین راه را برای رهایی از مشکلات بوجود آمده انتخاب کنند ؛ بنابراین به زعم خودشان و باورهایشان به سمت افراد فالگیر و دعانویس می روند تا بلکه مشکلشان حل شود. 
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
یک روانشناس در خصوص علت افزایش رجوع مردم به سمت خرافات گفت : وجود بستر و زمینه های جهل در جامعه عامل عمومیت پنهانی سودجویان و فالگیران است . امروز نیز فقر، بیکاری، فرهنگهای منفی سبب رجوع به فالگیری شده و جوانان در این مسیر مظلوم ترین قشر آسیب دیده هستند.