ساحل دلوار از سواحل بکر استان بوشهر است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عزیزندری شهردار دلوار در گفتگو با خبرنگار سپاس، اظهار داشت: بخش دلوار متمرکزترین بافت روستایی ساحل جنوبی کشور را تشکیل داده است که فاصله این روستاها بعضاً از متر تا یک کیلومتر تجاوز نمی کند. و همین باعث شده است در این منطقه جاده تمام ساحلی چشم انداز زیبایی به این منطقه محصور بین کوه و دریا دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی افزود: شهر دلوار با دارا بودن موقعیت‌های بالفعل در زمینه‌های گردشگری و تفریحی و ساحلی می‌تواند یکی از نقاط حائز اهمیت در استان باشد. 

,

به گفته حسین دلشب مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در خصوص سواحل بندری دلوار با توجه به بررسی های و آزمایش‌هایی انجام شده توسط محیط زیست استان بوشهر از وضعیت شناگاه‌های استان، در اعماق نیم و یک و نیم متری دریا هفت نقطه از شهرستان بوشهر، دو نقطه از شهرستان تنگستان-دلوار، سه نقطه از شهرستان گناوه و یک نقطه از شهرستان دیلم مشخص شد که سواحل دلوار یکی از بکر ترین سواحل استان بوشهر می باشد.

,

حسین دلشب مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز اظهار داشت: این آزمایش‌ها نشان داد، شناگاه‌های شهر دلوار و روستای محمد عامری جزو سواحل بکر استان هستند و فاضلاب در این سواحل به دریا وارد نمی‌شود.

,

.

, ,

وی با اشاره به این‌که استفاده از شناگاه‌های آلوده باعث انتقال بیماری به انسان می‌شود، توضیح داد: ورود فاضلاب‌های خانگی و پساب‌های صنعتی خطرناک و سمی، بسیاری از مناطق شناگاهی استان بوشهر را آلوده کرده است و مردم بدون توجه به این معضل در این مکان‌ها شنا می‌کنند؛ مکان‌هایی که به صورت سنتی و یا گاه از سوی شهرداری و نهادهای مرتبط به عنوان شناگاه معرفی شده‌اند.

,

این مسئول ادامه داد: افزایش مقادیر فسفات و نیترات ناشی از ورود آلودگی های آلی و فاضلابهای شهری به محیط های دریایی موجب افزایش بیومس گونه های مولد شکوفایی مضر جلبکی و پدیده مرگ و میر آبزیان می شود.

,

وی در مورد پیامدها و بیماریهای احتمالی که از طریق آب دریا به انسان منتقل خواهد شد، یادآور شد: بیماری های پوستی، اثرات گوارشی مانند هپاتیت A از طریق آب به انسان منتقل می شود.

,

.

, ,

دلشب، نبود زهکشی مناسب در شهرهای ساحلی استان را یکی ازعوامل اصلی ورود فاضلاب به دریا عنوان کرد و گفت: برای سالم‌سازی شناگاه‌ها باید تکمیل و شبکه تصفیه فاضلاب در شهرهای بوشهر گناوه و دیلم و ساخت شبکه تصفیه فاضلاب در دیگر شهرها و روستاهای ساحلی، استفاده از شبکه‌های تصفیه فاضلاب پیشرفته برای صنایع بزرگ که فاضلاب خود را به دریا رها می‌کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: تعیین مکان‌های خاص از سوی شهرداری به عنوان شناگاه و نصب تابلو و پرچم هشدار و شنا ممنوع در شناگاه‌های آلوده، جلوگیری از ورود فاضلاب به کانال‌های تخلیه آب سطحی از سوی شرکت آب و فاضلاب و اتصال فاضلاب همه منازل به شبکه جمع آوری فاضلاب شهری برای تصفیه کامل و استفاده برای آبیاری فضای سبز در دستور کار قرار گیرد.

,

, ,

 انتهای پیام/

,

 

]
سواحل بخش دلوار از جائینک تا هدکان به علت وارد نشدن فاضلاب در این سواحل به دریا و فاضله ای بودن طول فضای ماسه ای بودن آن جزء سواحل بکر استان محسوب می شود.