اختصاص 515 میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان مهدیشهری
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نرجس درخشنده رئیس بهزیستی شهرستان مهدیشهر در گفت و گو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: 29 نفر از مددجویان بهزیستی در سال 96 برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی در سه حوزه توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی معرفی شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

وی مجموع اعتبارات شهرستان مهدیشهر در پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به مددجویان بهزیستی را 515 میلیون عنوان کرد و افزود: بخشی از تسهیلات توسط مددجویان جذب شده و بخش دیگری از تسهیلات از بانک های عامل در حال جذب شدن می باشد.

,

رئیس بهزیستی شهرستان مهدیشهر گفت: اعتبار شهرستان در ابتدا 357میلیون تومان بود که با توجه به اینکه جذب اعتبارات شهرستان خوب بود و مددجویانی در نوبت بودند بنابراین اعتبار ارائه تسهیلات خوداشتغالی شهرستان به 515 میلیون تومان افزایش یافت.

,

درخشنده بیان کرد: از میان 29 نفری که برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند، 5 نفر در بخش مشاغل خانگی می باشند که تسهیلات ارائه شده برای هر کدام به مبلغ 7 میلیون تومان است.

,

وی اضافه کرد: 19 مددجو و 4 بهبود یافته در بخش خود اشتغالی با ارائه 20 میلیون تومان تسهیلات برای هر یک معرفی شده اند و 20 میلیون تومان تسهیلات دیگر به یک نفر در بخش کارفرمایی ارائه شده است.

,

رئیس بهزیستی شهرستان مهدیشهردر خصوص ارائه تسهیلات کارفرمایی توضیح داد: تسهیلات کارفرمایی به این صورت است که اگر شرکتی خصوصی مددجوی بهزیستی را با تعهد 5 ساله به کار بگمارد، بهزیستی نیز به ازای جذب هر یک نفراز مددجویان، 20 میلیون تومان تسهیلات با بهره 4 درصد به آن کارفرما پرداخت می کند.

,

درخشنده ادامه داد: در این زمینه وقتی شرکت خصوصی مددجوی ما را طبق قراردادی که مابین بهزیستی و کارفرما منعقد می شود، به کار گمارد، حتی پرداخت بیمه این مددجو نیز به مدت 5 سال از طرف بهزیستی پرداخت می شود و کارفرما تنها حقوق کارفرما را طبق قانون کار باید پرداخت کند.

,

وی مددجویان بهزیستی را شامل معلولین، بهبود یافتگان، زنان خود سرپرست، زنان بد سرپرست، دختران بازمانده از ازدواج و خود سرپرست برشمرد.

,

انتهای پیام/

]
رئیس بهزیستی شهرستان مهدیشهر از اختصاص 515 میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی این شهرستان خبر داد.