در دیدار صالحی با امیر جدید قطر چه گذشت؟
[

به گزارششبکه اطلاع رسانی دانا، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیئتی در سفری کوتاه به دوحه با شیخ تمیم امیر جدید قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک تصدی مسئولیت امیر جدید دولت قطر، با ابلاغ سلام مقامات کشورمان و با مروری بر روابط دوجانبه، تحکیم روابط و مناسبات فیمابین در حوزه‌های مختلف را خواستار شد.

,

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به اهمیت استقرار و امنیت در منطقه مهم خلیج فارس، ارتقاء همکاری‌ها بین کشورهای منطقه را مورد تاکید قرار داد.

,

صالحی در ادامه با تشریح انتخابات مهم اخیر در جمهوری اسلامی ایران، بر اهمیت مشارکت مردمی در ساختار کشورمان به عنوان یک اصل مهم و تاثیر آن بر رویکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

,

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین با تشریح سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص سوریه، توجه به مطالبات مردمی و در عین حال ضرورت حفظ حاکمیت و تمامیت سوریه به منظور فراهم شدن شرایط مناسب جهت خروج از بحران پیش آمده و حرکت در جهت گفت‌وگوهای سیاسی سوری - سوری را مورد تاکید قرار داد.

,

وزیر امور خارجه کشورمان ضرورت تبیین دیدگاه‌های اصیل اسلامی در احترام به کلیه مسلمانان از مذاهب و طوایف مختلف از سوی علمای جهان اسلام را به منظور جلوگیری از فتنه طائفه‌ای و مذهبی مورد تاکید قرار داد.

,

شیخ تمیم امیر دولت قطر نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های خود به مقامات عالی‌رتبه کشورمان و ضمن تشکر از پیام تبریک مسئولان کشور جمهوری اسلامی ایران برای تصدی وی، از ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در معادلات منطقه‌ای یاد کرد و بر اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت کشورمان در حل و فصل مشکلات منطقه تاکید کرد. وی با تمجید از روابط دیرینه دو کشور، بر لزوم تحکیم مناسبات در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

,

منبع:فارس

,

انتهای پیام/ن

]
امیر جدید قطر در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی را کشوری تأثیرگذار در معادلات منطقه خواند و بر اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت ایران در حل و فصل مشکلات منطقه تاکید کرد.