واکنش عضو خبرگان رهبری به سخنان رئیس جمهور درباره انتقاد از پیامبر(ص)
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله محمد حاج ابوالقاسم دولابی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; واکنش به سخنان رئیس جمهور درباره انتقاد از امام معصوم(ع) و پیامبر(ص) اظهار کرد: ذکر چند نکته در خصوص سخنان اخیر رئیس جمهور محترم که عنوان داشتند، امام زمان(ع) هم قابل نقد هستند، قابل ذکر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;, ,

وی با بیان اینکه این مسئله از نظر اعتقادی قابل پذیرش نیست، ابراز کرد: براساس آیات قرآن کریم پیامبر(ص) و امامان معصوم هستند و این عصمت اقتضا می‌کند که در کار آنها هیچ اشتباهی وجود نداشته باشد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید اینکه پیش فرض احتمال خطا در خصوص معصومین(ع) منتفی است، تصریح کرد: اینکه معصومین(ع) در برابر منتقدین سعه صدر نشان می‌دادند، مطلبی است که نباید با جواز انتقاد از معصومین(ع) اشتباه گرفته شود.

,

وی با اشاره به اینکه انتقاد کردن از معصومین(ع) با پیش فرض عصمت بی‌معنا است، بیان کرد: سعه صدر نشان دادن پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) را نباید به عنوان حق انتقاد تلقی کرد.

,

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم خاطرنشان کرد: نکته دوم این است که در فضای کشور ما شاهد هستیم که همه ارکان مورد نقد جریانات و اشخاص قرار دارد و عده زیادی آزادانه آنچه که به ذهن‌شان می‌رسد در نقد تمام ارکان نظام بازگو می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه گفتن این جملات در فضای کنونی کشور معنای دیگری پیدا می‌کند، گفت: گویا این سخنان با هدف مشغول کردن اذهان به مسائل فرعی بر زبان جاری می‌شود.

,

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: نکته سوم این است که ما از رئیس جمهور محترم می‌خواهیم که به وظایف اصلی خودشان بپردازند، اصلی‌ترین وظیفه ایشان در شرایط کنونی ایجاد اشتغال و تلاش برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

,

وی با تاکید بر اینکه مردم مشکلات و گرفتاریهایی دارند که باید برطرف شود، افزود: برای برطرف کردن این گرفتاری‌ها عزم جدی لازم است و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و در مواردی انحرافی هیچ کمکی به حل مشکلات مردم نخواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
عضو مجلس خبرگان رهبری به سخنان اخیر رئیس جمهور در درباره انتقاد از معصومین(ع) واکنش نشان داد.