300 هکتار سطح زیر کشت گندم دیم دارم/ 4 عنوان برتر تولید کننده گندم دیم را کسب کرده ام
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بیجار بام ایران، بیجار قبل از جنگ بین الملل اول ، منطقه ای آباد و دارای ابنیه و آثار تاریخی بوده و از نظر اقتصادی قابل توجه و از جهت اینکه بر سر راه تبریز و عتبات به عنوان «تبریز کوچک» قرار گرفته حائز اهمیت بوده است. اقتصاد این منطقه متکی به کشاورزی ، دامداری و صنایع دستی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از بیجار بام ایران,

در زراعت و باغداری ، علاوه بر میزان مهارت و تخصص ، نوع مالکیت و نحوه استفاده از از امکانات و نحوه استفاده از امکانات و داشتن وسایل فنی و زمین مناسب در کشاوزی دخالت خاصی دارد.

,

در شهرستان بیجار زراعت اصلی با کشت غلات است که گندم در رتبه اول و به غله استان کردستان مشهور است و سپس جو که بیشتر به مصرف دام ها می رسد ، رایج و معمول است.

,

 با توجه به کاهش بارندگی در چند سال اخیر کشاورزان این دیار با مشکلات زیادی رو به رو بوده اند ، اما با این اوصاف باز هم در تولید گندم مقام اول استان را کسب کردند و هر ساله کشاورزی نمونه در سطح کشوری داشته ایم.

,

سید حسین رحیمی یکی از کشاورزان گندم کار بیجاری است که مفتخر به کسب عنوان تولید کننده برتر گندم دیم در سال مزین به شعار اقتصاد مقاومتی،تولیدو اشتغال شده است.

,

در همین راستا گفت و گوی با سید حسین رحیمی که بعنوان مسئول نظام صنفی  کشاورزان بیجار هم است داشته ایم که در ادامه می خوانید:

,

 

,

, ,

ضمن تبریک موفقیت حضرتعالی بعنوان کشاورز نمونه بفرمائید چند سال به شغل کشاورزی مشغول هستید ؟

,

 بنده30سال است به کار کشاورزی ودامپروری مشغول هستم  و در طول این چند سال بارها با توکل به خدا و راهنمائی مهندسین جهادکشاورزی و تلاش خود توانستم بعنوان کشاورز نمونه معرفی شوم.

,

در سال1382گندم کارنمونه کشوری در زراعت گندم دیم، درسال 1389 مددکار ترویجی شهرستان، درسال 1391کشاورز نمونه استانی ، در سال 1393 کشاورز نمونه کشوری در محصول گندم، دریافت لوح تقدیراز دست سردار رجبی به جهت ارائه تدبیر در افزایش تولیدگندم دیم و سال زرائی 95هم بعنوان کشاورزنمونه کشوری معرفی شده ام.

,

 

,

میزان برداشت سالیانه گندم مزرعه شما چقدر است ؟

,

کشتزار بنده به صورت دیم است و هر ساله بصورت میانگین نزدیک به سیصد هکتار سطح زیر کشت گندم دیم دارم و برداشت هم به حمد خدا خوب بوده است.

,

 

,

در خصوص مشکلات کشاورزی در شهرستان بیجار برایمان بگویید ؟

,

در شهرستان بیجار با توجه به این که کشاورزان اکثر دیم کار هستند با مشکلات خیلی زیادی روبه رو هستند ، از جمله بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی، دیر پرداخت شدن بهای گندم چون کشاورزان بیجاری اکثریت گندم کارهستنداین بزرگترین مشکل است که البته این مشکل کشوری است و مختص بیجار نیست و بزرگترین مشکل دیگر کشاورزان این منطقه نداشتن بیمه تامین ا جتماعی است.

,

 

,

انتظارات شما از مسئولان ؟؟

,

باتوجه به خشکسالی اخیر از مسئولان تقاضا داریم در پرداخت وامهای کم بهره به کشاورزان و تمدید وامهای بخش کشاورزی که هیچگاه انجام نشده همکاری بیشتری داشته باشند و تسهیل در پرداخت پول خسارت بیمه محصولات کشاورزی که بعد شش ماه هنوز پرداخت نشده است.

,

 

,

کشاورزی شما سنتی است یا مکانیزه و مکانیزه کردن ادوات کشاورزی چه تاثیری در میزان تولید دارد ؟

,

کشاورزی بنده مکانیزه است، زیرا کشاورزی مکانیزه تاثیربسزای درتولید دارد تا جای که کشاورزی مکانیزه در بعضی مواقع تولیدات را دو برابرافزایش میدهد .

,

جا داردکه از همین تریبون ازمدیریت محترم جهادکشاورزی بیجار مهندس عباسی و همکاران وی تشکرکنم که در چند سال اخیردر راستای مکانیزه کردن بخش کشاورزی وتسهیل در واگذاری تراکتور وکمپاین به کشاورزان بیجارکمک شایان نمودنده اند.

,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]
سید حسین رحیمی کشاورز نمونه تولید کننده گندم دیم بیجار با بیان اینکه مکانیزه کردن کشاورزی تاثیر بسزایی در افزایش تولید دارد ، گفت: تا کنون 4 عنوان کشاورز نمونه استانی و کشوری را کسب کرده ام.