واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی تنها راه حل رفع بیکاری در جامعه است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدابراهیم رضایی در گفتگو با قم فردا به بالا بودن نرخ بیکاری در جامعه علی الخصوص در بین جوانان اشاره کرد و گفت: عمده‌ی توجه نمایندگان مجلس در چند سال اخیر معطوف به بحث بیکاری میشود و در همین راستا چندین بار به وزیر کار و دیگر مقامات دولتی تذکر داده‌ایم، سعی نمایندگان بر این بوده که مشکلات موجود در این حوزه را از طریق فشار به وزارتخانه ها پیگیری کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: نمایندگان مجلس تلاش میکنند بواسطه وضع قوانین کارآمد و مطالبه گری بموقع از دستگاه های اجرایی، گامی در جهت بهبود وضع اقتصادی و گسترش زمینه های تولید بردارند.

رضایی همچنین به اثرگذاری موضوع بیکاری در شکل گیری نارضایتی های عمومی در بین مردم اشاره کرد و اظهار داشت: بدون شک وضعیت اشتغال نقش مهمی در کیفیت زندگی مردم ایفا میکند و تاثیرات مستقیمی در رضایتمندی یا نارضایتی های عمومی بدنبال دارد.

وی در ادامه به ریشه یابی مشکل بیکاری و بررسی دلایل ناکامی نهادهای ذیربط در بهبود وضع اشتغال در جامعه پرداخت و عنوان کرد: اصلی ترین دلیل ایجاد و گسترش معضل بیکاری در سطح جامعه فرمول و مدلی است که دولت برای مدیریت کشور در پیش گرفته، در حال حاضر دولت تمام انرژی خود را معطوف به فروش نفت و دریافت مالیات کرده است تا از این طریق کسب درآمد کند و بعد از آن به واحدهای اقتصادی و صنعتی وام بدهد تا از این طریق اشتغال ایجاد شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی افزود: اگر دولت هیچ کاری نمیکرد فقط دست مردم و سرمایه گذاران را در اقتصاد باز میگذاشت و زمینه فعالیت اقتصادی و صنعتی را برای بخش خصوصی مهیا میکرد مشکل اشتغال با کمترین هزینه حل میشد و نیازی به این همه سر و صدا نبود.

نماینده مردم خمین در مجلس به اهمیت بخش خصوصی در رونق و توسعه شاخه های مختلف اقتصاد اشاره کرد و گفت: این تفکر اقتصادی که دولت را مالک اقتصاد کشور تلقی میکند باید مورد نقد قرار بگیرد، وظیفه دولت نباید مالکیت کردن بر اقصاد کشور باشد بلکه باید به سیاستگذاری و هدایتگری در این حیطه بپردازد.

رضایی در پایان گفت: اگر بخواهیم از مشکلاتی همچون بیکاری و رکود عبور کنیم و حرکت رو به رشدی را در عرصه های اقتصادی و صنعتی تجربه کنیم باید بخش خصوصی را در اولویت اقتصاد کشور خود قرار دهیم و از اقتصاد دولتی به سمت اقتصاد مردمی حرکت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم از مشکلاتی همچون بیکاری و رکود عبور کنیم و حرکت رو به رشدی را در عرصه های اقتصادی و صنعتی تجربه کنیم، باید بخش خصوصی را در اولویت اقتصاد کشور خود قرار دهیم و از اقتصاد دولتی به سمت اقتصاد مردمی حرکت کنیم.