مشارکت مردم استان سمنان در احداث 300 واحد مسکونی در روستاهای زلزله زده کرمانشاه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جبار دوست محمدی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص وضعیت بازسازی روستاهای زلزله زده استان کرمانشاه گفت: ماموریت های سپاه استان برای بازسازی روستاهای زلزله زده سرپل ذهاب در 3 بخش خلاصه می شد که بخش اول مربوط به اسکان در چادر و تغذیه بود که با کمک های بسیار مناسب مردم استان به خوبی انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان افزود: بخش دوم ماموریت ما نیز تامین اسکان موقت به صورت کانکس برای 350 خانوار در 7 روستا بود که شامل حدود هزار و 500 نفر از اهالی منطق می شد.

,

دوست محمدی ادامه داد: در این خصوص نیز کانکس های مورد نیاز برای 263 واحد مسکونی با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا (ص) تامین شد و کارهای عمومی و زیرساخت های آن نیز توسط بسیج سازندگی استان صورت گرفت.

,

وی با اشاره به اعزام 5 گروه جهادی از استان برای کمک به امر بازسازی روستاهای زلزله زده کرمانشاه گفت: در هر مرحله بین 60 تا 70 نیروی جهادی از استان سمنان به روستاهای زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب اعزام شده اند.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان با یادآوری اهدای حدود 100 کانکس اسکان موقت از سوی خیرین استان اظهار کرد: خوشبختانه با کمک مردم استان موفق شدیم تمام خانوارهای نیازمند به کانکس در روستاهای واگذار شده به استان سمنان را در کانکس های پیش بینی شده اسکان دهیم.

,

دوست محمدی از اهدای 8 کانکس برای استفاده دانش آموزان در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب از سوی استان سمنان خبر داد و گفت: بسیج سازندگی استان با کمک خیرین در ساخت حدود 20 چشمه حمام و 100 چشمه سرویس بهداشتی در این مناطق مشارکت کرده است.

,

وی با بیان اینکه تاکنون ماموریت احداث 10 واحد مسکونی برای خانوارهای تحت پوشش بهزیستی در مناطق زلزله زده به بسیج سازندگی استان سمنان واگذار شده است تصریح کرد: عملیات ساخت و تکمیل این واحدها بزودی آغاز خواهد شد.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی از پیش بینی مشارکت مردم استان در احداث 300 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب خبر داد و گفت: مسئولان تشکل های بخش خصوصی و واحدهای تولیدی استان، مسئولیت تامین بخشی از مصالح ساختمانی و بهداشتی مورد نیاز را پذیرفته اند و امیدواریم شاهد مشارکت سایر گروهها نیز در این زمینه باشیم.

,

دوست محمدی خاطرنشان کرد: تامین وسایل برقی واحدهای مسکونی شامل سیم، لامپ، کلید و پریز و ... و نیز مصالح ساختمانی و شیرآلات بهداشتی اولویت نیازهای ما برای احداث این واحدها است که مردم عزیز استان می توانند کمک های خود را با مراجعه به سپاه های نواحی ارائه کنند.

,

انتهای پیام/

]
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان از مشارکت مردم استان در احداث 300 واحد مسکونی در روستاهای زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.