ارائه خدمات حقوقی به سه هزار مددجوی اردبیلی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آذرسلام، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل امروز در جلسه بررسی وضعیت و مشکلات حقوقی مددجویان با اشاره به اینکه به سه هزار مددجوی تحت حمایت در 9 ماهه نخست سال‌جاری خدمات حقوقی ارائه شده است، گفت: دفاع از حقوق مددجویان تحت حمایت در دادگاه‌ها یکی از مهم‌ترین خدمات کمیته امداد است تا موجب احقاق حق آنها شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرسلام,

وی با اعلام اینکه 70 وکیل نیکوکار برای رسیدگی به پرونده‌های خانوار تحت حمایت با کمیته امداد استان اردبیل همکاری دارند، بیان کرد: وکلای خیر به‌صورت رایگان خدمات حقوقی مناسبی را به مددجویان اردبیلی ارائه می‌کنند که این امر موجب رفع بسیاری از مشکلات آنها شده است.

,

دشتی با بیان اینکه کمیته امداد با ارائه مشاوره حقوقی و تعیین وکیل معاضدتی برای خانوار تحت حمایت که دارای مشکلات حقوقی هستند تلاش‌های گسترده‌ای را به کار می‌گیرد، افزود: 738 خانوار تحت حمایت در 9 ماهه نخست سال‌جاری از مشاوره حقوقی بهره‌مند شده‌اند که بیشترین مسائل آنها در زمینه نفقه، ارث، مسائل حقوقی زنان مطلقه و خانوار زندانیان بوده که توسط وکلای نیکوکار به مشکلات‌شان رسیدگی شده است.

,

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه بسیاری از خانوار تحت حمایت به دلیل ناآگاهی از مسائل حقوقی و قضایی قادر به دفاع از حقوق خود نیستند، گفت: کمیته امداد با همکاری کانون وکلا، شورای حل اختلاف و ارائه خدمات حقوقی به مددجویان برای ارتقای سطح آگاهی و رفع مشکلات حقوقی خانوار تحت حمایت تلاش می‌کند.

,

وی با بیان اینکه 336 مورد اظهارنامه، دادنامه، شکوائیه و دفاعیه مددجویان توسط حوزه حقوقی این نهاد برای ارائه به مراجع قضایی در 9 ماهه نخست سال‌جاری تهیه، تنظیم و بررسی شده است، افزود: یکی از راه‌کارهای مهم کمیته امداد در توانمندسازی خانوار تحت حمایت ارائه خدمات و مشاوره‌های حقوقی به مددجویانی است که دارای مشکلات حقوقی هستند تا با احقاق حقوق‌شان بتوانند به استقلال اقتصادی دست یابند.

,

دشتی با اشاره به اینکه وکلای مجرب و متخصص در اختیار مددجویانی که دارای مشکلات حقوقی، کیفری و ثبتی هستند قرار می‌گیرد، اعلام کرد: مشکلات حقوقی و قضایی، خانوار تحت حمایت را دچار مسائل و گرفتاری‌های بسیاری می‌کند که کمیته امداد برای کاهش مسائل پیش روی این مددجویان خدمات قابل توجهی را ارائه می‌کند.

,

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه 470 خانوار زندانی تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: خانوار زندانیان تحت حمایت کمیته امداد اردبیل از همه خدمات این نهاد در زمینه‌های حمایتی، بیمه اجتماعی و درمانی، مستمری، تسهیلات خوداشتغالی و وام کارگشایی بهره‌مند هستند.

,

وی با اعلام اینکه با حمایت‌های کمیته امداد شش نفر از زندانیان جرائم غیرعمد نیز از زندان آزاد شده و به آغوش خانوار خود بازگشته‌اند، بیان کرد: 60 میلیون تومان در قالب «وام محکومان» به زندانیان جرائم غیرعمد که برای نخستین بار دوره محکومیت خود را می‌گذراندند پرداخت شد تا گرمابخش کانون خانوار خود باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: سه هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد اردبیل در 9 ماهه نخست سال‌جاری از خدمات حقوقی 70 وکیل خیر این استان بهره‌مند شده‌اند.