اولین اقدام برای تولید محصولات گلخانه‌ای در شرکت کشت ‌و صنعت اسفراین کلید خورد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سپهرآیین ، حمید برکی،مدیرعامل شرکت کشت و صنعت اسفراین  در گفتگو با خبرنگار ما گفت:شرکت کشت و صنعت اسفراین در اولین گام به منظور تولید محصولات گلخانه‌ای، اقدام به ساخت یک واحد هزار متری برای پرورش آلوئه‌ورا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  , سپهرآیین , سپهرآیین , ، حمید برکی،,

وی ادامه داد: با توجه به افزایش روز افزون واحدهای صنایع غذایی، دارویی و آرایشی بهداشتی و با توجه به محدودیت کمی و کیفی منابع آب و خاک در اختیار شرکت، تولید آلوئه‌ورا می‌تواند به عنوان یکی از محصولات الگوی کشت جدید شرکت مدنظر قرار گیرد.

,


برکی تولیدات گلخانه‌ای را یکی از راه‌های اصلی برون‌رفت از وضعیت کنونی حاکم بر کشاورزی کشور که کاهش کیفیت و کمیت منابع آبی می‌باشد عنوان کرد.

,
,


وی با بیان این که پیش‌بینی می‌شود سالانه حدود ۷۰ تُن برگ آلوئه‌ورا در این واحد گلخانه‌ای تولید شود، افزود: این محصول به بازارهای داخلی و خارجی به صورت خام و یا فرآوری شده عرضه خواهد شد.

,
,


مدیرعامل شرکت کشت و صنعت اسفراین ادامه داد: پاجوش آلوئه‌ورا محصول دیگری است که در کنار برگ آلوئه‌ورا از گیاه مادری تولید می‌شود و به فروش می‌رسد.

,
,


برکی اضافه کرد: امید می‌رود با برنامه‌های مدون افزایش تولیدات گلخانه‌ای در شرکت کشت و صنعت اسفراین، بتوان با مشکل کمبود منابع آب و شوری آب و خاک که بزرگترین چالش پیش رو برای این شرکت به شمار می‌رود، کنار آمد.

,
,


وی اشاره کرد احداث گلخانه‌های 1000 متری مذکور در مقیاس پایلوت می‌باشد و در صورت اخذ نتایج اقتصادی پیش‌بینی شده، به تدریج در سال‌های آینده توسعه خواهد یافت.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت اسفراین گفت: اولین اقدام برای تولید محصولات گلخانه‌ای در این شرکت کلید خورد.