حاکمیت جریان جنب حاره مانع بارندگی در پاییز امسال شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشهرضانیوز؛ستار سبزعلی در رابطه با چرایی کم بودن بارش در سال زراعی جاری به ویژه از مهرماه تا کنون، اظهار کرد: کشور ما بین جریانات حاره و معتدله واقع شده است و تحت تاثیر نوسانات شدید پرفشار جنب حاره در طول سال قرار می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیو,

رئیس اداره هواشناسی شهرضا ادامه داد: در فصول سرد سال با مهاجرت یا عقب نشینی  پرفشار جنب حاره به عرض های پایین تر با افزایش بارندگی ها روبرو در اقلیم ایران مواجه هستیم.

,

وی اب بیان اینکه الگوی جوی در فصل تابستان، به گونه‌ای است که  جنب حاره‌ در خاورمیانه حاکم است و شرایط صعود را از جو می‌گیرد، عنوان کرد: دز این زمان شرایط فرونشینی حاکم می‌شود و این شرایط فرصت شکل‌گیری ابر و سامانه بارشی را می‌گیرد.

,

سبزعلی تاکید کرد: هرچند این پدیده به طور معمول در فصل پاییز ضعیف می‌شود اما با شروع پاییز، امسال جنب حاره ‌ قوی تر از حد نرمال و میانگین بلندمدت بود و طبیعتا در این شرایط نفوذ سامانه‌های بارشی به کشور کمتر رخ می‌دهد.

,

رئیس اداره هواشناسی شهرضا  با اشاره به کاهش 12 درجه ای دما هوایی شهرستان نسبت به روز گذشته، گفت: دمای هوای شهرضا صبح امروز به  3- درجه سانتیگراد رسید و 52 درصد رطوبت نیز ثبت شد.

,

وی با بیان اینکه وضعیت جوی شهرضا در 24 ساعت آینده صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد خواهد بود، عنوان کرد: بیشینه دمای شهرستان براساس پیش بینی ها در 24 ساعت آینده به 11 درجه سانتی گراد و کمینه به 7- درجه سانتی گراد می رسد.

,

انتهای پیام/

]
رئیس اداره هواشناسی شهرضا در رابطه با چرایی کمبود بارش ها در پاییز امسال گفت: حاکمیت جریان جنب حاره در شروع پاییز امسال قوی تر از حد نرمال و میانگین بلندمدت بود و در این شرایط نفوذ سامانه‌های بارشی به کشور کمتر رخ می‌دهد.