بیش از ۶۰ درصد از جمعیت جوانان دلوار در سن ازدواج قرار دارند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ابطحی کارشناس امور اجتماعی و خانواده درمجتمع رهروان آرامش دلوار در گفتگو با خبرنگار سپاس،اظهار داشت: حوزه آسیب‌های اجتماعی در حال افزایش بوده و زنگ هشداری به مسؤولین است که باید با هم‌افزایی و به‌کارگیری امکانات در راستای تعالی و رشد جوانان قدم بردارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی افزود: مشکل بیکاری نیز عامل عمده ای است که افزایش سن ازدواج را در پی دارد، این امر نیز برای بررسی، ریشه یابی و راه کارهای اجرائی خواص خود، مقال و مجال دیگری را می طلبد و گرانی، تورم و بخصوص غول مسکن، هر کدام نقش ویژه ای در این فرایند دارند.

,

ابطحی تصریح کرد: طولانی بودن زمان تحصیلات  از عوامل دیگر در افزایش سن ازدواج جوانان است که باید دولت با ایجاد طرح های اشتغالزایی موفق این مشکل را برطرف نماید.

,

این کارشناس خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه به ازای هر 5 هزار جوان یک سمن و به ازای هر 10 هزار جمعیت جوان یک مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و تحکیم بنیان خانواده ایجاد شود که مراکز مشاوره عمومی و شهرستان‌ها باید در این امر پیش‌قدم شوند.

,

, ,

کارشناس امور جوانان درمجتمع رهروان آرامش دلوار اذعان کرد: کسب دانش از ضروریات اجتماعی و از آموزه های اساسی دینی ماست ازدواج و بخصوص ازدواج زود هنگام مخصوصاً در مورد دختران از سفارشهای موکد روایی واعتقادی ماست .

,

وی یکی از عمده‌ترین دلایل افزایش سن ازدواج در ایران و به‌طور کلی کاهش نرخ ازدواج مسائل اقتصادی و معیشتی دانست و گفت: هرچند نباید در جامعه ،توقعات امروزی و تغییرات فرهنگی را نیز بی‌تاثیر در این پدیده دانست.

,

ابطحی با اشاره به اینکه بیش از شصت درصد جمعیت جوانان بخش دلوار در سن ازدواج قرار دارند،اظهار داشت: کاهش میزان ازدواج تبعات نگران‌کننده و عوارض ناگوار فردی و اجتماعی به دنبال دارد که باید به دور از حاشیه‌سازی‌های سیاسی مورد توجه قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
یکی از عمده‌ترین دلایل افزایش سن ازدواج در ایران و به‌طور کلی کاهش نرخ ازدواج مسائل اقتصادی و معیشتی است.