بیش از ۸۴۰۰ خانواده مددجوی کمیته امداد فاقد مسکن هستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا عزیز سهندی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با اشاره به ساخت و تحویل مساکن مددجویی به مددجویان تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی (ره) گفت: در سال ۹۵ تعداد ۳۹۲ واحد مسکن مددجویی ساخته شده و تحویل مددجویان گردید که از این تعداد ۱۸۹ واحد روستایی و ۲۰۳ واحد شهری بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی با اشاره به مقررات ساخت واحد های مسکن مددجویی در سال۹۶، افزود: مقرر شده تعداد ۴۷۲ واحد شامل ۲۵۳واحد شهری و ۲۱۹ واحد روستایی تا پایان سال ساخته شده و تحویل مددجویان شود.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی، در خصوص اعتبارات مورد نیاز این اقدام نیز عنوان کرد: در سال ۹۵ برای ساخت و تحویل واحد ها حدود ۱۲۵ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی ،صدقات،تسهیلات بانکی و خیرین هزینه شده و ۹۰میلیارد ریال اعتبار تحصیصی برای ساخت واحد های مددجویی در سال ۹۶ است.

,

سهندی، در ادامه بیشترین نیازمندان مساکن مددجویی را ساکن ارومیه و خوی عنوان کرده و افزود: اولویت ساخت مساکن مددجویی با زنان بی سرپرست و ایتام فاقد مسکن یا دارای مسکن غیر مقاوم یا فرسوده است.

,

وی، همچنین  افراد تحت پوشش کمیته امداد بدون مسکن را ۸هزار و ۴۸۸ خانواده بیان کرد و گفت: در مسکن روستایی منطقه ۱ ارومیه و در بحث مساکن مددجویی شهری مناطق ۲ و ۳بیشترین نیاز به مسکن مددجویی را داشته و منطقه۲ ارومیه بیشترین نیاز به تعمیرات را دارد.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی، خاطر نشان کرد:۲هزارو۳۲۳ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اکنون اجاره نشین بوده و تعداد یک هزارو ۲۷۷ زن بی سرپرست و ۷۶۵ نفر ایتام نیازمند مساکن مددجویی هستند.

,

سهندی، در خصوص برنامه های مورد توجه کمیته امداد در خصوص تسهیل مشکلات مسکن مددجویی عنوان کرد: هر ساله قسمت عمده ای از اعتبارات کمیته امداد صرف تامین مسکن و یا تعمیرات آن می شود که به طور متوسط سالانه بالای ۴۰۰مورد تامین مسکن صورت گرفته و بالای ۱۰۰ مورد تعمیرات مساکن را داریم.

,

وی، در این خصوص تاکید کرد: در صورت موفقیت در سال ۹۷ با همکاری و تعامل سپاه در صدد ساخت یک هزار واحد روستایی بر خواهیم آمد.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۸ هزار و ۴۸۸ خانواده مددجوی تحت پوشش کمیته امداد فاقد مسکن هستند و درصدد هستیم با تمهیدات لازم سر پناهی برای آنان تهیه کنیم.