ادامه فعالیت تلگرام با روند فعلی آسیب های اجتماعی را بیشتر می کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ،ارسال متن، عکس، نوشته در فضای شبکه های اجتماعی و ترویج برخی خشونت ها و بی بندباری ها و اشاعه فرهنگی غربی تنها بخشی از اقداماتی است که توسط افراد مختلف در تلگرام ، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی رد و بدل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

روزانه جرم های متعددی در بستر شبکه های اجتماعی شکل می گیرد و برخی نیز از این فضا برای رسیدن به مقاصد شوم خود استفاده می کنند و در آشوب های اخیر که در کشور اتفاق افتاد نمونه های عینی از شایعه پراکنی، تشویق مردم به تظاهرات و آشوب، اموزش تیراندازی با اسحه ، چگونگی درست کردن مواد منفجره و آتش زا و سایر موارد مانند توهین به مقدسات و آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی نمایان شد.

,

از سوی دیگر شبکه های اجتماعی بسیاری از خانواده را از همدیگر دور و بسیاری از جوانان را به خود مشغول کرده است که این امر به گفته کارشناسان باعث گسست خانواده ها و شکل گیری فردگرایی در جامعه و بروز آسیب های اجتماعی فراوان در سطح جامعه شده است.

,

بی تردید استفاده از فناوری های ارتباطی نوین یک نیاز برای اطلاع رسانی و آموزش به شمار می رود که روش استفاده صحیح و مناسب از آن را باید در جامعه نهادینه کرد تا بتوان از ناهنجاری ها و اتفاقات شومی که هم اینک در تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی می گذرد جلوگیری کرد.

,

مزاحمت های اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب از مهمترین جرایم تلگرامی در کهگیلویه و بویراحمد

, مزاحمت های اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب از مهمترین جرایم تلگرامی در کهگیلویه و بویراحمد,

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با صبح زاگرس به اثرات مخرب تلگرام و شبکه های اجتماعی در جامعه و این استان اشاره کرد و گفت: شکل گیری و ترویج سریع شایعات و اخبار کذب، تبلیغات ضد دینی و القای شبهات، نقض حریم خصوصی افراد، انزوا و دور ماندن از محیط های واقعی اجتماع تأثیرات منفی رفتاری از جمله تاثیرات این شبکه های مجازی است.

,
سرگرد روح الله شهبازی‌‌پور افزود: هر شبکه اجتماعی فرهنگ ارتباطاتی خاص خود را دارد، یعنی منش و گفتار مخصوص و منحصر به فردی را برای خود برگزیده است که البته می توان شبکه هایی را یافت که فرهنگ ارتباطاتی تقلیدی برای خود برگزیده اند.
,
 
,
وی بیان کرد: فرد با عضویت در هر شبکه اجتماعی درگیر نوع خاصی از فرهنگ ارتباطاتی می شود که شامل: برخورد، تکیه کلام، اصطلاحات مخصوص، رفتار، تیپ شخصیتی و ظاهری و... است.
,
 
,
شهبازی‌‌پور ادامه داد: بدون تردید، میزان تأثیرپذیری فرد از این محیط، صفر مطلق نخواهد بود و می توان گفت پس هر شبکه اجتماعی، هویت مطلوب خود را ترویج می کند.
,
 
,
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مزاحمت های اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، برداشت های غیر مجاز اینترنتی و کلاهبرداری اینترنتی از جمله جرایمی است هایی در استان کهکیلویه وبویراحمد در تلگرام و شبکه های اجتماعی رخ می دهد.
,
 
,
وی در پاسخ به این سوال که آیا فضای تلگرام بستر امنی برای تبادل اطلاعات به شمار می رود یا خیر؟ نیز گفت:شبکه‌ی جهانی وب را باید محیطی مملو از فرصت و درعین‌حال انباشته از تهدیدات امنیتی برای دولت‌ها در درجه‌ی اول و افراد و شرکت‌ها در مرحله‌ی بعدی دانست. 
,
 
,
شهبازی پور گفت:فضای مجازی علاوه بر اینکه فرصت های بی نظیری را در اختیار کاربران قرار داده است ولی دارای تهدیدات و آسیب پذیری های فراوانی نیز می باشد که بایستی کاربران حتما به موارد امنیتی و هشداری قبل از استفاده از این فضا را رعایت کنند تا خطرات احتمالی به حداقل برسند و قطعا تلگرام نیز از قاعده مستثنی نیست.
,
 
,
ادامه فعالیت تلگرام با روند فعلی آسیب های اجتماعی را بیشتر می کند
, ادامه فعالیت تلگرام با روند فعلی آسیب های اجتماعی را بیشتر می کند,
 
,
وی بیان کرد: روند فعالیت تلگرام و شبکه های اجتماعی در استان کهکیلویه وبویر احمد رو به افزایش است و گرایش به شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام رسان در سراسر استان  رو به رشد است به طوری که هر روز تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی بیشتر می‌شود و شبکه‌های ارسال پیام بیش از پیش جای خود را در بین اپلیکیشن‌های تلفن‌های هوشمند باز می‌کنند‌ وادامه این روندآسیب های اجتماعی را بیشتر می کند.
,
 
,
شهبازی به افرادی که از تلگرام و شبکه های اجتماعی استفاده می کنند توصیه کرد از موبایل‌های خود با برنامه‌های امنیتی و رمز‌های عبور پیچیده محفاظت و از گذاشتن رمز عبور ساده و قابل حدس خودداری کنند.
,
 
,
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد کاربران فضای مجازی تا آنجا که می توانند رمز عبور خود را طولانی و پیچیده انتخاب کنند و در فواصل زمانی معین آن را تغییر دهند و در فواصل زمانی طولانی که از شبکه استفاده نمی کنند تجهیزات خود را خاموش کنند.
,
 
,
وی از شهروندان خواست پرداخت های اینترنتی را از طریق سایت های متعلق به موسسات غیر معتبر و ناشناس انجام ندهند و از نصب نرم افزارهای ناشناس، غیر ضروری و ارسال شده با ایمیل یا چت خودداری نمائید.
,
 
,
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشره به اینکه کاربران از فرستادن اطلاعات حساس و مهم از طریق نرم‌افزارهای پیام‌رسان پرهیز کنند، گفت: اطلاعات حساب بانکی و هرگونه عکس شخصی از جمله اطلاعاتی است که باید از ارسال آنها از طریق این برنامه‌ها خودداری شود و در تلفن همراه نگه داری نکنید‌، چون ممکن است گوشی شما به سرقت و یا مفقود شود.
,
 
,
شهبازی اتصال به اینترنت وای‌فای (WiFi) عمومی و ارسال نکردن پیام‌های شخصی از این طریق را از دیگر نکات امنیتی در این زمینه دانست و افزود: افراد به هیچ عنوان تصاویر، کلیپ‌ها و اطلاعات شخصی و محرمانه خود را در این فضای در اختیار کسی قرار ندهند، چرا که به راحتی با داشتن این اطلاعات می‌توانند باج خواهی و یا سوء استفاده نمایند و حتی باعث هتک حیثیت شوند.
,
 
,
وی ابراز داشت: بر روی هر لینکی که از طرف فردی ناآشنا ارسال می شود کلیک نکنید چرا که با کلیک لینک، بدافزار عکس و دیگر اطلاعات پروفایل قربانی را سرقت و اطلاعات خصوصی فرد را دستمایه اخاذی و دیگر نیات سوء خود قرار می دهد. 
,
 
,
شهبازی در پیایان گفت:از ذخیره کردن اطلاعات خصوصی نظیر و فیلم و عکس بر روی تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ پرهیز کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
استفاده از شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام و عدم نظارت کافی بر این حوزه باعث شده تا آسیب های اجتماعی در این بستر شکل گرفته و نتیجه ان در در بطن جامعه بروز و ظهور پیدا کند.