با شناسنامه دار کردن صنایع دستی اهر می توان به صادرات آنها اقدام کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اهروصال؛ زاهد محمودی؛ فرماندار اهر؛ صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: با استاندارسازی و ایجاد زمینه مناسب برای شناسنامه‌دار کردن برخی از محصولات صنایع‌دستی منحصربه‌فرد این منطقه، خصوصاً صنایع‌دستی عشایری می‌توان به صادرات آن در سطح بین‌المللی اقدام کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهروصال,

وی گفت: در حال حاضر در استان آذربایجان شرقی بیش از 85 درصد عشایر به بافت ورنی مشغول هستند که در این میان 40 درصد عشایر استان نیز در شهرستان اهر ساکن هستند و بیشترین میزان محصول ورنی استان نیز در این شهرستان بافت می‌شود که می‌تواند زمینه اشتغال قسمت اعظمی از خانوارهای عشایری و روستایی را فراهم کند. 

,

محمودی ادامه داد: ورنی یکی از هنرهای دست‌بافت عشایر منطقه ارسباران خصوصاً شهرستان اهر بوده که بیش از دو قرن است که عشایر، روستائیان و حتی برخی از ساکنین شهر به بافت این محصول نفیس و منحصربه‌فرد این منطقه مشغول هستند و هم‌اکنون ورنی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، جمهوری آذربایجان و حتی کشورهای اروپایی صادر می‌شود. 

,

وی طرح و نقشه بافت ورنی را برگرفته از تخیلات و تصاویر زیبای طبیعت عنوان کرد و افزود:  این محصول منحصربه‌فرد تبلور اعتقادات، آداب‌ورسوم، باورها و فرهنگ بومی مردم منطقه ارسباران است. 

,

فرماندار اهر ایجاد بستر مناسب برای معرفی و شناساندن بیشتر محصول دست‌بافت ورنی را در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی در قالب همایش‌ها و سمینارها بسیار مهم برشمرد و اظهار امیدواری کرد در تبریز 2018 که به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی‌شده است، بتوانیم این محصول دست‌بافت را که برگرفته از دست‌های هنرمند عشایر و روستائیان این منطقه است را به معرض دید گذاشته و زمینه صادرات آن را به کشورهای دیگر فراهم کنیم.
انتهای پیام/

,
]
زاهد محمودی اظهار داشت: با استاندارسازی و ایجاد زمینه مناسب برای شناسنامه‌دار کردن برخی از محصولات صنایع‌دستی منحصربه‌فرد این منطقه، خصوصاً صنایع‌دستی عشایری می‌توان به صادرات آن در سطح بین‌المللی اقدام کرد.