دولت در زمینه‌ی مسکن هیچ گونه برنامه منسجمی برای اقشار کم در آمد در دستور کار ندارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرج‌الله رجبی در گفت‌وگو با آناج در خصوص مسکن اظهار داشت: دولت این طرح را ادامه داده است منتها باید این مسئله بررسی گردد که چرا 110 هزار باب از مساکن مهر بدون متقاضی باقی مانده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: البته جهت ساماندهی منازل بدون متقاضی تصمیصماتی مبنی بر واگذاری 10 الی 15 هزار مسکن به کمیته امداد گرفته شده است.

,

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: از سوی دیگر متقاضیان اصلی این واحدها نیز پول‌های خود را به طور کامل پرداخت نکرده و روال قانونی را طی نمی‌کنند تا واحد به نام خودشان ثبت شود.

,

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درست است که بحث مسکن اجتماعی مطرح گردید ولی ظاهرا منتفی شده اما این را می‌توانیم بگوییم که وزارتخانه در خصوص مسکن مهر سیاست روشنی ندارد و تاکنون هیچ گونه طرح مشخصی را ارائه نداده است.

,

وی با بیان اینکه تنها طرح بازسازی بافت‌های فرسوده بیان شده، اذعان کرد: کف نیازهای ما حداقل در سال نزدیک 600 هزار واحد مسکونی می‌باشد پس در واقع می‌توانم بگویم که دولت یا در این زمینه سیاست خاصی ندارد و یا سیاست روشنی را ارائه نداده است.

,

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مشکلات موجود در بحث مسکن متذکر شد: یکی از معضلات موجود این است که سازنده‌ها واحدهایی را ساخته‌اند ولی نتوانسته‌اند متقاضی پیدا کنند و سرمایه‌هایشان معطل مانده است.

,

وی افزود: بنابراین مشکل اساسی در بحث مسکن ما این است که باید یک تحرک اساسی در بازار متقاضی‌ها به وجود بیاوریم تا بلکه این واحدهای ساخته شده به فروش برسند و در بخش مسکن رونقی ایجاد شود.

,

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: الان منهای آن قانون که چرا مالیات اخذ نشده، مشکل ایجاد نکردن تحریک در بین متقاضی است.

,

نماینده مردم شیراز در پایان اذعان داشت: دولت در زمینه‌ی مسکن هیچ گونه برنامه منسجم و منظمی برای اقشار کم در آمد در دستور کار خود ندارد و این موضوع سیاست‌های دولت را در این بخش بسیار مهم با اختلال مواجه کرده است.

,

انتهای پیام/

]
رجبی گفت: دولت در زمینه ی مسکن هیچ گونه برنامه منسجم و منظمی برای اقشار کم در آمد در دستور کار خود ندارد و این موضوع سیاست‌های دولت را در این بخش بسیار مهم با اختلال مواجه کرده است.