تولید محصول آموزشی با تکنولوژی واقعیت افزوده نیازمند حمایت مسئولان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا یونس وصالی شهروند اسدآبادی که در جشنواره پویش در مشهد به‌عنوان پژوهشگر برتر کشور شناخته شد، در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال؛ اظهار کرد: برای دومین بار است که در دومین جشنواره پویش در بخش دستاوردها و نوآوری‌های پژوهشی شرکت کردم و به‌عنوان پژوهشگر برتر کشور انتخاب شدم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال؛,

وی که معلم ابتدایی مدرسه شهید فتوحی اسدآباد است، 6 سال درزمینهٔ بازی‌سازی و تولید نرم‌افزار فعالیت داشته، گفت: بنده دارای چندین مقام کشوری در این زمینه  هستم که در حال حاضر نیز به‌عنوان مدرس دوره‌های اندروید در آموزش مجازی فرهنگیان و داور مسابقات مختلف حضور دارم.

,

پژوهشگر برتر کشور در جشنواره پویش بابیان اینکه طراح بازی تخته گویای سوم هستم، افزود:  این طرح یک بازی اندرید حدس کلمه است و هدف آن تقویت املا و مهارت شنیداری  و دیداری دانش آموزان است.

,

وی از تولید محصولی جدید خبر داد و گفت: در حال حاضر هم در حال تولید یک محصول آموزشی با فنّاوری واقعیت افزوده هستم که جدیدترین فنّاوری آموزشی در دنیا است.

,

وصالی بابیان اینکه  در جشنواره پویش مدرس کارگاه تولید محتوای الکترونیکی در سیستم‌عامل اندروید بودم، افزود: در این جشنواره پژوهشگران برتر کشور حضور داشتند .

,

وی تصریح کرد: در این جشنواره در مورد فنّاوری واقعیت افزوده و ساخت آن صحبت کردیم و مورد استقبال دانشجویان واقع شد و با توجه به استقبال دانشجویان و پژوهشگران از این تکنولوژی یک دوره آموزش واقعیت افزوده در آموزش مجازی فرهنگیان را تدریس کردم.

,

این پژوهشگر در خصوص محصول آموزشی واقعیت افزوده نیز گفت:  این محصول یکی از فناوری‌های بسیار نو و روبه‌پیشرفت در دنیا است که خیلی در ایران شناخته‌شده نیست.

,

وی اضافه کرد: برنامه‌نویسی این فناوری هم با چالش‌هایی همراه بود و خیلی از آموزش‌های آن به زبان فارسی وجود ندارد.

,

وصالی که در جشنواره هوشمند سازی در اردیبهشت 96 در تهران مقام اول نرم‌افزارهای آموزشی در کشور را کسب کرده بود، گفت: دانشگاه فرهنگیان به بنده پیشنهاد تدریس در آموزش مجازی فرهنگیان را داد که  شروع بسیار خوبی برای بنده بود.

,

وی خاطرنشان کرد: البته برای تجاری‌سازی محصولات آموزشی همچنان نیازمند همت مسئول است و بنده پیشنهاد تولید محصولات آموزشی با برند دانشگاه فرهنگیان را دادم که فعلاً اقدام عملی صورت نگرفته است.

,

این پژوهشگر برتر بابیان اینکه ما پتانسیل‌های خیلی خوبی را در آموزش پرورش و دانشگاه فرهنگیان داریم که نیازمند توجه بیشتر مسئولین در این حوزه را دارد، افزود: ما می‌توانیم محصولات آموزشی را با فناوری روز دنیا تولید کنیم  و بهترین افراد برای تولید محصولات آموزشی معلم‌ها هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: اگر آموزش‌وپرورش از این پتانسیل استفاده کند نتیجه آن دسترسی آسان دانش امور به منابع یادگیری، تسهیل در یادگیری و یادگیری مادام‌العمر در دانش آموزان است که توسط تجربه و تخصص معلمان در آموزش محقق می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
پژوهشگر برتر کشور از تولید یک محصول آموزشی با فنّاوری واقعیت افزوده به‌عنوان جدیدترین فنّاوری آموزشی در دنیا خبر داد و گفت: برای تجاری‌سازی محصولات آموزشی همچنان نیازمند حمایت مسئولان هستیم که تولید این محصولات را با برند دانشگاه فرهنگیان را داده‌ایم اما اقدام عملی صورت نگرفته است.