بزرگداشت"حاج قربان سلیمانی" اسطوره موسیقی مقامی کشور
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از قوچان خبر، مراسم بزرگداشت "حاج قربان سلیمانی" اسطوره موسیقی مقامی کشور با استقبال پر شور علاقه مندان به هنر و فرهنگ، در آستانه دهمین سالگرد درگذشت این هنرمند فقید، شب گذشته در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قوچان خبر,

هادی شوشتری، نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به جایگاه موسیقی در فرهگ و هنر گفت: براساس پژوهش های انجام شده، فلاسفه معتقدند که نقطه آغاز موسیقی زمانی بود که توانمندی های کلامیانسان برای انتقال پیام و مفاهیم به آخر رسیده بود.

,

وی با بیان اینکه انسان توانایی درک تمام پدیده ها وحوادث را دارد و انچه را که فهمیده با کمک واژگان به مخاطبان منتقل می کند، ادامه داد: اما گاهی اوقات به نقطه ای می رسیم که دیگر کلمات یارای بیان پدیده ها و اتفاقات را ندارد و چنین شرایطی سرآغاز موسیقی است و به همین دلیل موسیقی را قلمرو معنا می دانند.

,

وی با بیان اینکه این مراسم صرفا مراسم بزرگداشت یک فرد و هنرمند نیست، بلکه بزرگداشت فرهنگ و هنر است، افزود: شخصیت ها و هنرمندان بسیاری زیادی در  تاریخ قوچان وجود دارد که می بایست از آنها تجلیل شود و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که شب های فرهنگی با فاصله هر دوماه یکبار در قوچان راه اندازی شود و قبل انکه هنرمندان خود را از دست بدهیم، مورد تجلیل قرار بگیرند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه می توان با امکانات واعتبارات کم نیز جریان سازی فرهنگی ایجاد کرد، تاکید کرد: از هنرمندان می خواهیم برای طراحی المانی در خور و شان حاج قربان سلیمانی همکاری نمایند و همچنین می بایست برای ساخت مستند زندگی این هنرمند اقدام کرد.

,

شوشتری در پایان تاکید کرد: حاج قربان سلیمانی، سفیر فرهنگی ایران در بسیاری از کشورهای دنیا بود و توانست با دوتار خود غنای فرهنگی و هنری این سرزمین را جهانیان معرفی کرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
مراسم بزرگداشت "حاج قربان سلیمانی" اسطوره موسیقی مقامی کشور با استقبال پر شور شهروندان قوچانی در آستانه دهمین سالگرد درگذشت این هنرمند فقید برگزار شد.