فیلم کوتاه “مانگ” از سردشت به بخش مسابقه جشنواره کفالو ایتالیا راه یافت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ “کاوە حیاک” به بُلفَت گفت: فیلم “مانگ” جریان مرد کردی را بازگو می کند که دخترش را بر اثر غرق شدن در رودخانه زاب سردشت از دست داده است و فیلمبرداری آن هم در روستای نیسک آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان انجام گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بُلفَت, بُلفَت,

رئیس ادارە فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت اظهار کرد: برای تهیه و ساخت این فیلم حدود ۹ ماه زمان و بیشتر از ۸۰ میلیون ریال هزینه صرف شده است.

,

وی تصریح کرد: این جشنواره در تاریخ ۱ می ۲۰۱۸ (۱۱ اردیبهشت ماه سال ۹۷) در شهر پالرمو و در تالار Via Camillo Benso Conte di Cavour برگزار خواهد شد.
جشنواره فیلم «کفالو» در ایتالیا و با موضوع آزاد برگزار می‌شود که در آن فیلم‌های کوتاه تا ۱۵ دقیقه می‌توانند شرکت کنند و فیلم‌های خارجی زبان باید زیرنویس ایتالیایی داشته باشند.

,
,

حیاک با بیان وضعیت حوزە فیلم سازی در این شهرستان گفت: سردشت علیرغم اینکه فاقد مرکز سینماى جوان است اما به دلیل وجود استعدادهاى زیاد، علاقمندان فراوان و تحصیلکردگان حوزه فیلم وسینما، خوشبختانه در چند سال اخیر بسیار درخشیده و فیلم هاى متعددى اعم از کوتاه و بلند توسط فیلمسازان جوان و بى ادعا در این شهر صفر مرزى تولید و به اکران عمومى درآمده است.

,

بر اساس گزارش بُلفَت، کارگردان: رامین محمدیار، تهیه کننده ‌و نویسنده: دلشاد خضری، بازیگران: رحیم صباغی – بهار خضری، صدا پیشه: صغری رزگه ای، دستیار کارگردان: محمد حمزه پور، مدیر تولید: سیاوش سلیمان پور، تصویربردار: جوانرو قادریان، عکاس و جلوه های بصری: محمد حمزه پور، اصلاح رنگ و نور: سهراب نوربخش (استودیو تنگرام)، منشی صحنه: ریزان محمدی، تدوین: رامین محمدیار از عوامل فیلم “مانگ” هستند.

,

انتهای پیام/

]
رئیس ادارە فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت گفت: فیلم کوتاه “مانگ” ساخته فیلم سازان این شهرستان به بخش مسابقه سومین جشنواره فیلم کفالو ایتالیا راه پیدا کرد.