خسارت به 80 درصد عرصه‌های زیست محیطی گناباد به دلیل استمرار «خشکسالی»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد یوسف نژاد در گفتگو با صبح توس؛ اظهار کرد: معضل خشکسالی گونه های جانوری محیط زیست گناباد نظیر قوچ، میش، کل، بز، روباه، گرگ و کفتار و انواع خزندگان و پرندگان نظیر هوبره و کبک را در معرض تهدید جدی و خطر حذف شدن قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

 

,

وی افزود: استمرار خشکسالی بیش از 10 سال گذشته به 80 درصد از عرصه های زیست محیطی این شهرستان خسارت وارد کرده و موجب حذف چند گونه جانوری حفاظت شده این مناطق از جمله یوزپلنگ، پلنگ و آهو در این عرصه ها شده است.

, .,

 

,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد گفت: استمرار معضل خشکسالی سالهای قبل و کاهش شدید بارندگی در پاییز و زمستان امسال، موجب خشکیدن بیش از ۹۵ درصد چشمه های آب منطقه حفاظت شده «هنگام» گناباد شده و اکنون آبرسانی به وحوش و جانوران این منطقه به وسیله ۳۵ دستگاه تانکر انجام می شود.

,


وی افزود: با همکاری فرمانداری و اداره آب و فاضلاب شهری گناباد ۴۰ آبشخور در مناطق حساس حفاظت شده محیط زیست این شهرستان به منظور تامین آب شرب حیوانات ایجاد شده ولی این تعداد جوابگوی نیاز نیست و باید افزایش یابد.

,
,


یوسف نژاد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ نذر طبیعت برای تامین علوفه و آب مورد نیاز جانوران در عرصه های محیط زیستی، گفت: همکاری مردم در این زمینه موجب کاهش مشکلات می شود.

,
,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد گفت: استمرار خشکسالی بیش از 10 سال گذشته، موجب حذف چند گونه جانوری حفاظت شده این مناطق در این عرصه ها شده است.