«هلیا باغبانی» مشعلدار المپیک زمستانی 2018 از تربت حیدریه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت؛ هلیا باغبانی فرزند علی متولد ۲۵ شهریور ۱۳۷۶ که تحصیلات ابتدایی را در دبستان مادر و نرجس تربت حیدریه، راهنمایی را در مدرسه  لاله های انقلاب، اول دبیرستان را دبیرستان شاهد ریحانه و دوم و سوم دبیرستان را در هنرستان هوانوردی فراز تهران گذراند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

او در سال 1393 در رشته خلبانی وارد دانشگاه صنعت هوانوردی تهران شد و طی هفت ترم کارشناسی مهندسی فناوری خلبانی را به عنوان جوان ترین دختر خلبان ایران در سن بیست سالگی به اتمام رساند.

,

 

,

در همین سال ها دوره های ppl و cpl و  ir را درآموزشگاه خلبانی پارسیس گذرانده و گواهینامه خلبانی هواپیمای شخصی و تجاری و ریتینگ instrument با نمرات A (بالاترین نمره) از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرد.

,

 

,

این دختر جوان در13 آذر سال ۹۶ به عنوان یکی از ۱۰ نماینده ایران برای حمل مشعل المپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی ۲۰۱۸ برگزیده و در تاریخ 26 آذر مشعلدار المپیک 2018 بود.

,

 

,

هلیا از سن شش سالگی با حمایت پدر و مادر رشته ورزشی کاراته را به عنوان رشته ورزشی مورد علاقه اش شروع کرد و در هفت سالگی مقام اول مسابقات کشوری کاراته را در تهران به خود اختصاص داد.

,

 

,

بعد از آن نیز به مدت شش سال مقام کشوری کاراته  را کسب کرد و به مسابقات جهانی سوئد نیز دعوت شد؛ اما متاسفانه به دلیل هزینه های بالا و عدم حمایت مادی و معنوی از طرف اداره تربیت بدنی شهرستان از شرکت در این مسابقات باز ماند.

,

 

,

علاوه بر این وی دارنده بیش از ۲۰ مقام قهرمانی و نایب قهرمانی مسابقات در سطح استان خراسان و شهرستان تربت حیدریه است.

,

 

,

هلیا باغبانی در رشته تئاتر نیز سال ۹۰ در مسابقات استانی تئاتر و نمایش صحنه ای با تئاتر درباره هملت به کارگردانی مژگان سلطانی مقام اول را کسب کرد و به مسابقات کشوری راه یافت.

,

 

,

نگارش: آرزو علومی بایگی نویسنده کتاب در دست تدوین دانشنامه مشاهیر و مفاخر شهرستان تربت حیدریه

,

 انتهای پیام/

,

 

,

 

]
هلیا باغبانی از اهالی تربت حیدریه نخستین دختر ایرانی است که در بیست سالگی عنوان خلبان دوم را دریافت کرده و یکی از 10 نفری بود که مشعل المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی را برای کشورمان حمل کرد.