جشنواره خانه و مدرسه در شبکه دو
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از روابط عمومی صداوسیما، محمدرضا جعفری جلوه با اعلام اینکه جشنواره تخصصی با عنوان «خانه و مدرسه» در شبکه دو سیما برگزار می‌شود، گفت: هر یک از شبکه‌های سیما، به برگزاری جشنواره‌های تخصصی بر اساس تعریف هر شبکه مأمور شده‌اند و با توجه به مأموریت اصلی شبکه دو برای توجه به خانه و خانواده، جشنواره «خانه و مدرسه» در این شبکه برگزار و میزبان طیف وسیعی از برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، سریال‌ها و کلیپ‌های متنوع در زمینه معلم و مدرسه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مدیر شبکه دو با اعلام تشکیل کارگروه و دبیرخانه تخصصی «معلم و مدرسه» در این شبکه به تشریح برنامه‌های رسانه ملی برای اجرای سند تحول وزارت آموزش‌ و پرورش در کشور پرداخت.

,

جعفری جلوه با بیان اینکه به ‌منظور برنامه‌ریزی، هم‌افزایی و همگرایی بین خانه و مدرسه و همچنین نهاد آموزش ‌و پرورش برای تعلیم و تربیت در کشور کارگروهی تخصصی «معلم و مدرسه» در شبکه دو سیما تشکیل شده است خاطرنشان کرد: این دبیرخانه مسئولیت سیاست‌گذاری، تعامل فی ما بین بخش‌های درون رسانه، معاونت‌های مختلف صداوسیما، امور استان‌ها، خبر و دیگر بخش‌های رسانه‌ای را بر عهده دارد.

,

مدیر شبکه دو با اشاره به تقسیم کار در این زمینه در شبکه‌های صداو سیما گفت: با توجه به برنامه‌های تدوین و ابلاغ‌شده دبیرخانه، اکنون همه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی با محوریت استفاده از نخبگان برای اجرای سند تحول آموزش‌وپرورش کشور فعالیت می‌کنند.

,

وی ادامه داد: به‌ عنوان مثال، شبکه پنج سیما هدایت تحصیلی دانش آموزان برای کارآفرینی را بر عهده دارد و شبکه‌های امید، مستند، قرآن و آموزش در کنار شبکه‌های رادیویی و مراکز استان‌ها نیز سهم قابل توجهی در زمینه اعتلای آموزش‌وپرورش در کشور بر عهده دارند.

,

جعفری جلوه از برنامه‌های در حال تولید رسانه ملی در این زمینه سخن گفت و اعلام کرد: سریال «مرد» به کارگردانی فریدون حسن‌پور در حال فیلم‌برداری است و در اردیبهشت ۹۷ تقدیم مخاطبان می‌شود.

,

وی افزود: در ایام نوروز ۹۷ نیز سریال شاد و مفرح «افتاده‌ها» که به ماجرای زندگی دو برادر که یکی معلم و دیگری صنعتگر است، در نظر گرفته شده است.

,

سریال «سلام آقای مدیر» نیز سومین سریال در دست تولید شبکه دو سیما است که جعفری جلوه درباره ویژگی‌های آن گفت: در این سریال، تلاش‌های جمعی اولیای مدرسه به ویژه یک مدیر و معلم دلسوز برای اعتلای تربیتی و تحصیلی کودکان و نوجوانان به تصویر کشیده شده است.

,

مستند ۵۲ قسمتی «کمی آن دورتر» نیز از برنامه های دیگری بود که مدیر شبکه دو سیما از آن یاد کرد و گفت: این مستند در در قالب قسمت‌های ۳۰ دقیقه‌ای به بررسی مسائل و مشکلات معلمین و دانش آموزان مدارس مناطق سخت و صعب‌العبورمی‌پردازد.

,

مدیر شبکه دو با اشاره به تداوم تولید برنامه «یک روز یک معلم» برای بیان خاطرات معلمان سختکوش گفت: فصل دوم برنامه «بهترین شو»، فصل دوم مستند مناظره «غیر محرمانه» وفصل سوم برنامه «محله گل‌وبلبل ۳» با موضوع توجه به مندرجات سند تحول آموزش‌وپرورش نیز در دست تولید است. به گفته جعفری جلوه، در برنامه‌های «مسابقه محله»، «حالا خورشید»، «فاز»، «مثبت دو»، «صبحی دیگر»، «عصر خانواده»، «تصویر زندگی» و... نیزبه مقوله فرهنگ‌سازی و بازخوانی نقش معلم و مدرسه پرداخته می‌شود.

,

وی همچنین از تولید برنامه «چاپ دوم» با موضوع مناظره میان دانش آموزان مدارس متوسطه کشور و افزایش مهارت در میان آن‌ها و همچنین توجه به کرسی‌های آزاداندیشی و کاهش آسیب‌های اجتماعی مدنظر مقام معظم رهبری، خبرداد که به‌زودی روانه آنتن شبکه دو سیما خواهد شد.

,

مدیر شبکه دو سیما همچنین خاطرنشان کرد: معاونت امور استان‌ها نیز هفت سریال با موضوع «معلم و مدرسه» در دستور کار دارد که به‌زودی کار نگارش فیلم‌نامه‌های آن‌ها به پایان خواهد رسید.

,

انتهای پیام

]
مدیر شبکه دو سیما از برگزاری جشنواره تخصصی خانه و مدرسه در این شبکه خبر داد.