وضعیت نامناسب جاده وضعف آنتن دهی همراه اول مشکل عمده روستای قاضی جوب است/ کمبود آب شرب و نبود را ه ارتباطی مناسب علت عمده مهاجرت روستائیان به شهر است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دهگلان شیدا، راه ارتباطی امن و با زیرساخت درست یکی از ضروریات است که وجود یک راه ارتباطی مناسب و استاندارد می تواند زمینه توسعه گردشگری در مناطق مستعد و همچنین حضور سرمایه گذاران را در نقاط  مختلف کشور فراهم می کند، که اگر در این زمینه کاستی وجود داشته باشد، توسعه شهر و روستا را با خطر جدی روبرو می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا,




یشتر مردم و کارشناسان اجتماعی علت مهاجرت بی رویه  روستائیان به شهر ها را کمبود آب شرب بهداشتی و نبود راه ارتباطی مناسب عنوان کرده و می گویند اگر این مشکلات رفع شود می توان با برنامه ریزی  صحیح، زمینه افزایش جمعیت روستائی را ایجاد کرد که به  موجب آن افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامی را شاهد خواهیم بود که این خود باعث بارور شدن اقتصاد مقاومتی و ملی نیز می شود.


متاسفانه به دلیل نبود زیر ساخت های لازم به ویژه راه آسفالته از  ظرفیت های مهم برای ایجاد اشتغال و پویایی اقتصادی کمترین بهره برداری صورت می گیرد.


در شهرستان دهگلان هم  روستاهایی وجود دارند که با وضعیت راه های ارتباطی  نامناسب روبرو هستند  و تردد در این جاده های خاکی بسیار سخت و دشوار است.

 

به عنوان نمونه روستای قاضی جوب یکی از روستاهایی است که با مشکل راه ارتباطی نا مناسب وعدم آنتن دهی ضعیف همراه اول رنج می برد.



عادل شجاعی رئیس شورای اسلامی روستای قاضی جوب در گفتگو با خبر نگار  اظهار داشت: روستای  90 خانواری قاضی جوب در 20 کیلومتری شهرستان دهگلان از وضعیت  نامناسب  راه ارتباطی  رنج می برد.


 وی با بیان اینکه فراهم نبودن زیرساخت های توسعه تاثیرات مستقیم و غیرمستقیمی در عقب ماندگی روستاها دارد، اظهارداشت: توسعه آسفالت جاده های روستایی نقش مهمی در شکوفایی منطقه دارد.


شجاعی با اشاره به اجرای طرح هادی دراین روستا گفت: فاز اول این طرح در روستا اجرا شده و از مسئولین تقاضامندیم که فاز دوم طرح هادی در روستای قاضی جوب اجرا شود.


حمید حمیدی عضو شورای اسلامی روستای قاضی جوب  از نظر خط تلفن ثابت هیچگونه مشکلی نداریم اما آنتن دهی خط همراه اول  بسیار ضعیف است که خواستار حل این مشکل هستیم.


وی درادامه ضمن اشاره به چاه آب مخصوص دام در روستا گفت: برای استفاداه دام از آب باید چاه مخصوص در روستا حفر شود و چندین بار با مراجعه و طی مکاتبه با جهاد کشاورزی شهرستان  صورت گرفته  است که در جواب ما گفتند در حال حاضر مجوز حفر چاه برای دام نداریم.

 




کرمی یکی از ساکنان روستای قاضی  ضمن نگرانی از وضعیت نامناسب جاده  ودر خواست از اداره راه وشهر سازی دهگلان  گفت: سه روستای قاضی جوب، سرخه جوب و آسیابجوب  دراین مسیر قراردارند در موقع بارندگی کاملا گلی می شود  وباعث شده که  ساکنان این 3 روستا  به شهر مهاجرت کنند که با آسفالت شدن این مسیر می توان از مهاجرت مردم روستا به شهر جلوگیری به عمل آورد.


وی در ادامه گفت: روستای قاضی جوب وسرخه جوب  قطب دامپروری است  و جای تاسف است که این روستاها به خاطر  نامناسب بودن جاده تخلیه شوند.

 

 رئیس اداره راه وشهر سازی دهگلان: توسعه آسفالت راه های روستایی از مطالبات به حق مردم این منطقه است

 

فعلی رئیس اداره راه وشهر سازی دهگلان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه اغلب جاده های روستایی این شهرستان نیازمند مرمت و بازسازی است، اذعان داشت: راه های روستایی نقش مهمی در توسعه گردشگری منطقه دارد.



فعلی درادامه گفت: برای مسیر روستای قاضی جوب مبلغ 870 میلیون تومان در نظر گفته شده است که در مرحله برگزاری مناقصه  برای پیمانکار است.


وی افزود: راه زیربنای توسعه و عمران و آبادانی هر منطقه است و روستاها با اجرای طرح های راهسازی رونق خاصی می گیرند.


با توجه به اینکه راه ارتباطی در توسعه هر شهر و روستا نقش موثری دارد امید است مسئولان این شهرستان را با نگاه ویژه تری ببینند.

 

 انتهای پیام/
 

 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
بحث راه و توجه به حمل و نقل جاده ای از مهمترین نیازهای روستائیان است که به عنوان یکی از زیرساخت های مهم در توسعه استان محسوب می شود که متاسفانه از عقب ماندگی شدید رنج می برد.