درخشش دو اثر نمایشی از زادگاه امام(ره) در جشنواره روح‌الله
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد طاهری، نویسنده و کارگردان و مسئول انجمن نمایش خمین در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز، با اشاره به راهیابی دو نمایش از شهرستان خمین به بخش نهایی جشنواره تئاتر روح‌الله در استان اصفهان گفت: این جشنواره سراسری با موضوعات مرتبط با زندگی امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از سوم تا ششم بهمن ماه در اصفهان برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خمین نیوز,

راهیابی دو اثر از شهرستان خمین به بخش نهایی جشنواره روح‌الله

, راهیابی دو اثر از شهرستان خمین به بخش نهایی جشنواره روح‌الله, راهیابی دو اثر از شهرستان خمین به بخش نهایی جشنواره روح‌الله,

 وی افزود: خمین با دو اثر به نام‌های «خوبترین غلط» و «آن شب که ستاره افتاد» در این دوره از مسابقات شرکت کرده است که این آثار بعد از راهیابی به بخش نمایش صحنه‌ای و اجرا در این بخش، به بخش نهایی جشنواره راه پیدا کردند.

,

این نویسنده و کارگردان ادامه داد: نمایش «خوبترین غلط» روایتگر زندگی خانواده‌ای است که قبل از انقلاب در صنعت چاپ اشتغال دارند و در زمان انقلاب اعلامیه‌های امام خمینی(ره) را چاپ می‌کنند.

,

, ,

وی با اشاره به سه شخصیت اصلی این نمایش به نام‌های سمانه سماوات، محمد سماوات و حسن کامکار، گفت: نمایش شامل یک داستان اصلی و چند داستان فرعی است که به سبک رئال اکسپرسیونیسم به بیان اندیشه‌ها، ذهنیت‌ها، دورنمایه ناخودآگاه، احساسات و عواطف، تکاپوها و واقعیت‌های مجرد درونی و بیرونی شخصیت‌ها می‌پردازد.

,

طاهری ادامه داد: یکی از شخصیت‌های اصلی داستان از نیروهای شکنجه‌گر ساواک است که به دختر حاج آقا سماوات، صاحب چاپخانه، علاقه پیدا می‌کند و رند داستان شکل می گیرد.

,

نمایش «خوبترین غلط» با سه قاب و یک چهارپایه داستان‌ها را روایت می‌کند

, نمایش «خوبترین غلط» با سه قاب و یک چهارپایه داستان‌ها را روایت می‌کند, نمایش «خوبترین غلط» با سه قاب و یک چهارپایه داستان‌ها را روایت می‌کند,

این نویسنده و کارگردان با اشاره به اینکه بازیگران، داستان‌ها را با سه قاب و یک چهارپایه روایت می‌کنند، اظهار کرد: تلاش شده تا در انتخاب لباس بازیگران فضای نمایشی ایجاد شود و موسیقی نیز به صورت زنده با گیتار و ساز دهنی اجرا می‌شود.

,

طاهری با اشاره به اینکه فاطمه قاسمی، عادل کوچکی و اشکان ملکی بازیگران نمایش «خوبترین غلط» هستند، افزود: امیرحسین بیات دستیار کارگردان این نمایش است و میلاد داوودی، رضا مداحی و علی مرتضایی نیز موسیقی اثر را بر عهده دارند.

,

, ,

مسئول انجمن نمایش خمین با اشاره به اینکه «آن شب که ستاره افتاد» اثر دیگر راه یافته به بخش نهایی جشنواره روح الله است، تصریح کرد: این نمایش درباره پیرمرد و پیرزنی است که برای دیدار امام(ره) به تهران سفر می‌کنند، اما از ارتحال امام خمینی(ره) اطلاع ندارند.

,

وی حسین کرمی، میارا یعقوبی و حمید عرب را بازیگران این نمایش معرفی کرد و گفت: نمایش به نویسندگی امید طاهری و کارگردانی شمس‌الله اکبری در جشنواره شرکت کرده است.

,

لزوم برگزاری جشنواره ملی تئاتر با نام امام خمینی(ره) در این شهرستان

, لزوم برگزاری جشنواره ملی تئاتر با نام امام خمینی(ره) در این شهرستان, لزوم برگزاری جشنواره ملی تئاتر با نام امام خمینی(ره) در این شهرستان,

طاهری خاطرنشان کرد: خمین به عنوان زادگاه امام راحل از نظر هنری به خصوص هنر تئاتر این ظرفیت را دارد که جشنواره ملی با نام امام(ره) در این شهرستان برگزار شود.

,

این کارگردان جوان، ساخت ۲ فیلم بلند، ۲۰ مستند، ۶ فیلم کوتاه و ۵۰۰ ساعت محتواسازی و برنامه‌سازی را در کارنامه خود دارد.

,

انتهای پیام/

]
مسئول انجمن نمایش خمین گفت: دو اثر نمایشی از شهرستان خمین به بخش نهایی جشنواره تئاتر روح‌الله که در اصفهان برگزار می‌شود، راه پیدا کرد.