تعداد افراد بیسواد مطلق در گناباد کاهش یافته است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمد علی نبی پور صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گناباد با اشاره به فعالیت 14 کلاس سواد آموزی در شهر گناباد، گفت: ریشه کنی معضل بی سوادی نیازمند اقدامات تشویقی همراه با فعالیت های سلبی برای نیل افراد به سواد آموزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

 

,

فرماندار گناباد افزود: با توجه به قدمت یکصد ساله آموزش و پرورش وجود بیسوادان مطلق زیبنده این شهرستان نیست و باید از همه ظرفیتها برای ریشه کنی این معضل بهره برداری کرد.

,


وی با اشاره به چگونگی اداره مهدکودک ‌ها و پیش‌دبستانی اظهار کرد: مجوز مهد کودک‌ها را بهزیستی و پیش ‌دبستانی‌ها را آموزش و پرورش صادر می‌کند، بنابراین باید از تداخل برنامه‌ها جلوگیری شود.

,
,


نبی پور افزود: اداره پیش‌دبستانی‌ها باید به آموزش و پرورش واگذار شود و در سطح ملی تکلیف اداره مهدها و پیش‌دبستانی به شکل قانونی مشخص شود.

,
,


فرماندار گناباد ضمن تاکید بر ساماندهی وضعیت مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی گفت: باید با جلوگیری از تداخل برنامه ها بر غنی سازی فعالیتها و افزایش جلسات گفتمان دینی برای کودکان تلاش کرد.

,
,


وی افزود: با توجه به اینکه آموزش های دوران کودکی نقش مهمی در پایه گذاری فکری افراد دارد هر اندازه این آموزشها هدفمندتر و مبتنی بر مسائل فرهنگی دینی باشد، نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت.

,
,

 

,

نبی پور خاطرنشان کرد: تعداد افراد بیسواد مطلق در این شهرستان از یکصد نفر در سال گذشته هم اکنون به 51 نفر کاهش یافته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
فرماندار گناباد با اشاره به این نکته که تعداد افراد بیسواد مطلق در گناباد کاهش یافته است، گفت: با توجه به قدمت یکصد ساله آموزش و پرورش، وجود بیسوادان مطلق زیبنده این شهرستان نیست و باید از همه ظرفیت‌ها برای ریشه کنی این معضل بهره برداری کرد.