تحول در فضای سبز مهدیشهر با کاشت دو گیاه پوششی جدید/ تولید 12 هزار گل رز برای تزئین سطح شهر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود حاجی بگلو شهردار مهدیشهر در گفت و گو با خبرنگار نیزوا، در خصوص برنامه های واحد فضای سبز شهرداری مهدیشهر در سطح شهر، اظهار کرد: همانند سنوات قبل، امسال نیز به تولید و پرورش گل رز در گلخانه ای که با همکاری بخش خصوصی دایر شده، اقدام کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

 وی با بیان اینکه امسال 12 هزار قلمه گل رز در گلخانه پورش می یابد، افزود: این گل ها بعد از ماه اردیبهشت 97 در سطح شهر کاشته می شوند و گاها به صورت رایگان نیز به مردم داده خواهد شد.

,

شهردار مهدیشهر تصریح کرد: پیش از این تولید گیاهان فضای سبز مثل یوکا و بید فرنگی و گیاهان فصلی را داشتیم اما امسال علاوه بر تولید اینها، دو گیاه جدیدی آوردیم که در گیاهان زینتی و پوششی فضاهای سبز مهدیشهر انقلابی ایجاد می شود.

,

حاجی بگلو ادامه داد: به دلیل محدودیت منابع آبی، ورود این  دو گیاه پوششی جدید به حوزه فضای سبز مهدیشهر بسیار مناسب هستند که قابلیت تولید راحت و مقاومت بالایی دارند و ارزان نیز هستند.

,

وی گیاه پوششی به نام «فیلا نودیفلورا» را از جمله گیاه پوششی جدیدی که  امسال در مهدیشهر تولید می شود، دانست و اضافه کرد: این گیاه در کشور برای اولین بار در مشهد تولید شد و مهدیشهر دومین شهر کشور است که این گیاه به صورت پایلوت در منطقه دارد تولید می شود که فضای سبز زیبایی را رقم خواهد زد.

,

شهردار مهدیشهر به ویژگی های این گیاه اشاره کرد و گفت: این گیاه بسیار مقاوم و با قابلیت صخره دوستی و مهاجم می باشد، بسیار با شرایط محیطی مهدیشهر سازگار است و جای چمن را در ارتفاعات و صخره ها می تواند بگیرد. مثلا در پارک آبشار که به صورت صخره است و گیاه در آنجا نمی تواند سبز شود، این گیاه جدید بسیار مناسب است.

,

حاجی بگلو اظهار کرد: علاوه بر این، برای چمن های فضای سبز نیز می خواهیم از گیاه پوششی جدیدی به نام «پیچ تلگرافی» که دائم السبز و بسیار مقاوم و نیاز کمی به آب دارد، استفاده کنیم که البته این گیاه در استان سمنان وجود دارد اما تکنولوژی تولید آن نیست.

,

وی با بیان اینکه این دو گیاه جدید راحت الرشد و سریع التکثیر است، افزود: الآن برای تولید این گیاهان جدید پوششی اقدام شده که در بازه زمانی کوتاه که به ثمر بنشیند به فضای سبز سطح شهر منتقل می شود.  

,

انتهای پیام/

]
شهردار مهدیشهر با بیان اینکه با کاشت دو گیاه پوششی جدید در فضای سبز سطح شهر، تحولی در این فضا ایجاد خواد شد، گفت: 12 هزار قلمه گل رز نیز برای کاشت در سطح شهر تولید و پرورش می یابد.