۲۰ نوع غذای محلی در جشنواره سلامت در معرض نمایش قرار گرفت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر بزی در حاشیه جشنواره غذای سالم که در مدارس شهرستان زابل به مناسبت بسیج ملی تغذیه سالم برگزارشدبه خبرنگار اوشیداعنوان کرد: این جشنواره با شعار " پیشگیری و کنترل چاقی با تغذیه سالم" برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,

وی افزود: جشنواره سلامت با هدف کاهش شیوع عوامل خطر تغذیه ای بیماری‌های غیر واگیر از جمله کاهش مصرف قند، نمک، چربی و افزایش مصرف میوه، سبزی، حبوبات و پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی جهت ترویج تهیه و مصرف غذای سالم در دانش آموزان اجرا شد.

بزی با بیان اینکه این جشنواره در ۹ مدرسه با همکاری کارشناسان تغذیه و مراقبین سلامت برگزار شد، خاطرنشان کرد: ترویج غذای سالم و به ویژه سنتی، آشنایی با تجربیات و آموخته های دیگران و تنوع غذاهای اصیل ایرانی از دیگر اهداف این جشنواره بود.

رئیس آموزش و پرورش زابل ابراز کرد: در این جشنواره بیش از ۲۰ نوع غذای محلی و مختلف تهیه و در معرض دید همگان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: مصرف بی‌رویه فست فودها، نوشابه‌های گازدار و سایر نوشیدنی‌های شیرین، شیرینی، شکلات، چیپس و غذاهای سرخ شده، مصرف کم سبزی و میوه و منابع غذایی حاوی فیبر در کنار تحرک بدنی ناکافی مهمترین علل بروز اضافه وزن و چاقی درکشور به شمار می ‌رود.

انتهای پیام
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
]
رئیس آموزش وپرورش شهرستان زابل گفت: به مناسبت هفته بسیج ملی تغذیه ۲۰ نوع غذای محلی در جشنواره سلامت در معرض نمایش قرار گرفت.