عفرین؛ میانماری دیگر!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مکریان؛ نمایندگان کُرد مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه مورخ 01/11/96 در اقدامی که به گفته خودشان با هدف انجام وظیفه، درج در تاریخ و تنویر افکار عمومی انجام گرفته است، در نامه‏ای خطاب به آنتونیو گوتوش دبیر کل سازمان ملل متحد، وی را نسبت به جنایات ترکیه و اردوغان در عفرین سوریه آگاه کرده و به نحوی خواستار موضع‏گیری وی نسبت به این حرکت غیر معقول شده‏اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مکریان,

فارغ از دغدغه میمون و مبارک این نمایندگان؛ باید خاطر نشان کرد که در کنار درج در تاریخ و تنویر افکار عمومی، وظیفه و بلکه تکلیف قانونی نمایندگان است که وفق مقدمه قانون اساسی و بند 6 اصل دوم و اصل 84، نسبت به مسأله عفرین و جنایت خونبار آن اظهارنظر کرده و در همین راستا نه تنها خواستار موضع‏گیری دبیرکل سازمان ملل، بلکه خواستار ورود و موضع‏گیری مقامات و مسئولان اجرایی کشورمان شوند. مگر نه آن‏که سیاست خارجی ایران مبتنی بر نفی هرگونه سلطه ‏جویی و حمایت از مستضعفین جهان (اصول 153 و 154) است.

,

لذا، با عنایت به ظرفیت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه، موضع‏گیری همراه با رویکرد کرامت‏محور و بشری و نه رویکرد و محاسبات صرفاً سیاسی، مسلماً کارساز خواهد بود.

,

نمایندگان مجلس به طور عام و نمایندگان کُرد به طور خاص و همچنین مسئولان اجرایی و سیاست خارجی باید بدانند که در عفرین نیز میانماری دیگر در راه است و همان‏طور که نسبت به موضوع میانمار واکنش نشان دادند، در خصوص جنایت عفرین نیز همین انتظار از آن‏ها می‏ رود. ساکنان عفرین نیز در کنار مسلمان بودن، از کرامت انسانی برخوردارند. پوشش و انعکاس خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این ارتباط چندان مناسب نبوده و این به دور از رسالت خبررسانی است.

,

بنابراین، ضروری است نمایندگان کُرد مجلس شورای اسلامی در کنار یادآوری اهمیت جنایت عفرین به مقامات بین‏المللی، توجه مقامات، مسئولان و نهادهای جمهوری اسلامی ایران را به موضوع عفرین جلب کنند.

,

آزاد رضائی- عضو هیأت علمی دانشگاه

,

انتهای پیام/ 

]
یاداشت پیش رو واکنش یکی از اساتید دانشگاه به نامه نگاری نمایندگان مجلس به رئیس سازمان ملل در خصوص لشکر کشی اردوغان به سوریه می باشد.