حضرت زینب (س)،‌پرستاری که چون شمع سوخت تا دیگران را با شعله وجود خویش گرم کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما،پنجم جمادی الاول دختری پا به عرصه جهان نهاد که زینت پدر و زینت جهان اسلام شد. حضرت زینب (س) الگوی تمام زنان آزاده و انقلابی و ولایت مدار و حامی ولایت و مبارز و متعهد و شجاع است. او نایبه حضرت فاطمه (س)، امینه خدا و قهرمان کربلا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما, رودبار ما,

کسی که در حماسه حسینی بیش از همه درس تحمل و بردباری را آموخت و بیش از همه این پرتو حسینی بر روح مقدس او تابید و می توان گفت از آغاز خلقت تاکنون هیچ زنی از زنان انبیاء و اولیاء با این درجه از حلم و بردباری نبوده است. او در سخنوری و فصاحت و بلاغت بی نظیر بوده است. حضرت زینب (س) پدیده ای ملکوتی، اما برای زندگی دنیاست.

,

این بزرگ بانوی اسلام بعد از واقعه عاشورا در سخت ترین شرایط جسمی و روحی بزرگ ترین و خطیرترین کارها را به عهده گرفت و با رساندن پیام و نهضت سیدالشهدا (ع) با موفقیت کامل آن را به انجام رساند وﺣﻖ ﺑﺰرﮔﯽ ﺑﺮ ﮔﺮدن اﺳﻼم دارد.

,

بانوی ﮐﻪ با ﺷﺠﺎﻋﺖ و ﺻﺒﺮ خود ﻗﯿﺎم ﻋﺎﺷﻮرا را رﻗﻢ زد و ﺑﺎ وﺟﻮد ھﻤﻪ ﻣﺸﮑﻼت ﻧﺎﺷﯽ از ﻗﯿﺎم ﺗﻮاﻧﺴﺖ اهداف و آرمان های نهضت ﺣﺴﯿﻨﯽ را جهانی ﮐﻨﺪ. و در واقع ﭘﯿﺎم رﺳﺎﻧﯽ آن ﺑﺎﻧﻮی ﺑﺰرگ اﺳﻼم ﺑﻌﺪ از ﻗﯿﺎم ﻋﺎﺷﻮرا رﻣﺰ ﺟﺎوداﻧﮕﯽ اﺳﻼم و ﻋﺎﺷﻮرا ﺷﺪ.

,

شجاعتی که ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) از ﭘﺪر ﺑﺰرﮔﻮار و ﻣﺎدر آﺳﻤﺎﻧﯽ ﺧﻮد ﻓﺮاﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮد ھﻤﮕﯽ در ﺻﺤﻨﻪ ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ درآﻣﺪ و در واقع ﻣﺮدم ﺟﺎھﻞ آن روزﮔﺎر ﺑﺎر دﯾﮕﺮ ﺷﺠﺎﻋﺖ اﻣﺎم ﻋﻠﯽ(ع) را ﺗﺒﻠﻮر ﯾﺎﻓﺘﻪ در حضرت زﯾﻨﺐ(س) ﻣﺸﺎھﺪه ﮐﺮدﻧﺪ.

,

بعد از واقعه عاشورا عمده زحمات بر دوش حضرت زینب(س) افتاد ؛ به این معنا که افراد بازمانده که بتوانند از زنان و بچه ها نگهداری کنند حضرت امام سجاد(ع) بودند که در بستر بیماری نیاز به کسی برای رسیدگی داشتند، سایر بازماندگان زنان شوهر از دست داده و فرزندان پدر از دست داده بودند. بنابراین تنها کسی که در این شرایط می توانست از سایرین سرپرستی و پرستاری کند حضرت زینب(س) بود که در طول مسیر اسارت علی رغم از دست دادن چندین برادر از سایرین پرستاری و نگهداری کردند.

, حضرت امام سجاد(ع), اسارت,

آن بانوی بزرگوار با حرکت در مسیر ولایت و رهبری و غافل نشدن از وظیفه پرستاری خود در کاروان اسرا، الگویی بی بدلیل برای صبر و استقامت تمامی زنان عالم است.

,

زینب (سلام الله علیها) که تجلّی صولت حیدری بود و تجسّم عصمت فاطمی، آئینة جمال و جلال الهی بود و اسوة تمام و کمال انسانی، مفسّر حقیقت قرآن بود و حامی و پشتیبان قرآن ناطق؛ نایبه الزهرا بود و زهرای عاشورا؛ چه زیبا روز میلاد پر خیر و برکتش را «روز پرستار» نامیده اند؛ چرا که حقیقت پرستاری در منش و روش او هویدا بود و پرستاران ما نیز او را الگوی سلوک زندگی اجتماعی خود قرار می دهند.

, پرستار, پرستار, پرستار,

پرستارى، «ترکیبى است از رحمت، عطوفت، مهربانى و مراقبت» و همچنین «دانش، معرفت، تجربه و مهارت». پرستاری هنری است کم نظیر و تخصصی است بی همتا و پرستار، هنرمندی است که با دمیدن روح امید به زندگی در تن رنجور و وزیدن نسیم محبت در بدن خسته بیمار زینب وار از خود می گذرد تا به دیگران حیات ببخشد و چون شمع می سوزد تا دیگران را با شعله وجود خویش گرم کند.

, پرستار, پرستار, پرستار, روح,

پرستاران زحمتکش و خدوم ما نیز در عرصه های زندگی اجتماعی، به خصوص در دوران شکوهمند 8 سال دفاع مقدس، با جانفشانی ها و فداکاری های خود، جلوه ای از ایثار و فداکاری آن پرستار نمونة کربلائیان را به نمایش گذاشتند و روز پرستار نیز به یُمن زادروز آن بانوی با جلالت و عظمت، شکوه و شوکت یافته است.

, پرستار, جان, پرستار, پرستار,

در فضیلت امر پرستاری و برطرف کردن نیاز بیماران همین بس که در حدیثی منقول از حضرت خاتم الانبیاء محمدمصطفی (صلی الله علیه وآله وسلم) آمده است: کسی که برای برآوردن نیاز بیماری تلاش ‏کند، خواه نیاز او برآورده شود یا نه، همانند روزی که از مادر متولد شده است، از گناهان ‏پاک می گردد. و در حدیث دیگری فرموده اند: کسی که یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند، خداوند او را با ابراهیم خلیل محشور خواهد کرد و او همانند برق خیره کننده و درخشان از صراط عبور می‏کند.

, پرستار, پرستار,

انتهای پیام/م

]
پرستار، هنرمندی است که با دمیدن روح امید به زندگی در تن رنجور و وزیدن نسیم محبت در بدن خسته بیمار زینب وار از خود می گذرد تا به دیگران حیات ببخشد و چون شمع می سوزد تا دیگران را با شعله وجود خویش گرم کند.