بزرگترین مشکل شهرداری‌ها نداشتن منابع درآمدی پایدار است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی هاشم نیا در گفتگو با درگز خبر، تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری لطف آباد دارای مشکلات عدیده ای است که از جمله آنها می توان به مسدود بودن حسابها و حقوق معوق پرسنل این نهاد اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگز خبر,

 

,

وی به طور خلاصه به تبیین اهداف پیش روی شهرداری پرداخت و گفت: بنا بر فرمایش ائمه اطهار علیهم السلام، خدمت به خلق و شهروندان، بعد از توحید بالاترین نعمت الهی است که به مسئولان داده می شود. بنابراین اولین هدف شهرداری، تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت شهروندان است. پرسنل این نهاد اخلاق مداری و گشاده رویی را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

,

 

,

شهردار لطف آباد عنوان کرد: در تمام بزنگاه ها و مشکلات شهر، حضور حداکثری شهروندان و مشارکت آنها در مسائل اجرایی و خدماتی باعث می شود مشکلات یکی پس از دیگری حل شود.

,

 

,

هاشم نیا با اشاره به جنبه عمومی و خصوصی تعامل شهرداری با مردم و ادارات اظهار کرد: اگر بتوانیم در جهت اجرای سیاست های نظام، با مسئولین دوایر دولتی تعامل خوبی داشته باشیم قطعا رشد و توسعه شهر رقم خورده و دچار بروکراسی های اداری نخواهیم شد.

,

 

,

وی تبیین کرد: یکی از موضوعاتی که امروزه دغدغه اصلی خانواده ها بوده و باعث نگرانی آنها شده، معضل بیکاری و عدم اشتغال جوانان است. در گذشته شهرداری ها فقط نهادهای خدماتی بودند ولی امروز تبدیل به یک نهاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شده اند، چنانچه بتوانیم پروژه های عمرانی و اعتبارات اصلی شهر را جذب کنیم قطعا خواهیم توانست گره های کور اشتغال را باز کنیم.

,

 

,

هاشم نیا تاکید کرد: در شهر لطف آباد آجری روی آجر گذاشته نخواهد شد مگر اینکه صفر تا صد آن به افراد بومی و جویای کار این شهر واگذار شود.

,

 

,

شهردار لطف آباد اظهار کرد: شهرداری ها به عنوان یک نهاد و دستگاه اقتصادی در شهر فعالیت می کنند و می توانند ایجاد اشتغال داشته باشند؛ اما این کار منوط به آن است که اعتبارات به درستی جذب شده و پروژه های اساسی در شهر تعریف شود تا از این راه بخشی از مشکلات بیکاری حل شود.

,

 

,

وی با اشاره به ضرورت رشد و توسعه فرهنگی در شهرها بیان کرد: در تمام شهرداری ها اجرای جوی و جدول و نما و آسفالت انجام می شود؛ اما نکته حائز اهمیت این است که لطف آباد به عنوان شهری که مدخل ورودی کشور ایران محسوب می شود باید در معرفی تاریخ و پیشنیه این شهر حرفی برای گفتن به مسافران داخلی و خارجی داشته باشد.

,

 

,

شهردار لطف آباد تاکید کرد: در همین راستا و در جهت رسیدن به شهر ایده آل و اسلامی که شاخصه های مهم آن توسط مقام معظم رهبری به مدیران شهری ابلاغ شده، باید در تمام نمادها و المان های شهری فرهنگ ایثار شهادت و معنویت سرلوحه کار مدیران شهری باشد.

,

 

,

هاشم نیا تصریح کرد: مدیری موفق خواهد بود که بتواند فرهنگ ناب اسلامی را برای رسیدن به شهر ایده آل تعریف کند، در غیر این صورت حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

,

 

,

وی به تشریح وظایف شهرداری پرداخت و گفت: بخشی از وظایف شهرداری ها ایجاد زیرساخت و اجرای پروژه هایی از قبیل مباحث مربوط به ترافیک و حمل و نقل و احیای بافت های تاریخی است و چنانچه مدیری در این راه قصور کند و برای آینده شهر برنامه کارشناسی نداشته باشد قطعا اثرات سوئی بر شهر وارد خواهد شد.

,

 

,

شهردار لطف آباد ضمن بیان اینکه بزرگترین مشکل شهرداری ها نداشتن منابع درآمدی پایدار است عنوان کرد: 34 سال از عمر قانون شهرداری ها در مجلس شورای اسلامی می گذرد ولی هنوز لایحه درآمد پایدار برای شهرداری ها در سالن های مجلس در حال رفت و امد است و متاسفانه در بودجه 97 هم هیچ اعتبار درست و استانداردی برای شهر لطف آباد تعریف نشده است.

,

 

,

هاشم نیا گفت: امروز شهرداری ها در حال ورشکستگی هستند و تمام شهرداران دغدغه تعطیلی این نهاد را دارند؛ چراکه درآمد حاصل از ساخت و ساز کاهش بسیار چشمگیری داشته و ردیف های بودجه کمک های دولتی به شهرداری ها روز به روز در حال برداشته شدن است.

,

 

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تمام این مشکلات، به لطف خدا و با مساعدت و همیاری مردم عزیز و شورای محترم اسلامی شهر قادر خواهیم بود مشکلات را حل کرده و شهر را به نحو احسن اداره کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
شهردار لطف آباد ضمن بیان اینکه بزرگترین مشکل شهرداری‌ها نداشتن منابع درآمدی پایدار است، گفت: 34 سال از عمر قانون شهرداری‌ها در مجلس شورای اسلامی می‌گذرد، ولی هنوز لایحه درآمد پایدار برای شهرداری‌ها در سالن‌های مجلس در حال رفت و آمد است.