پرستاری هنر برقراری یک رابطه دوستانه با بیمارمی باشد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض نی ریز؛ به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار به پای حرف دل یکی از پرستاران در حال خدمت در نی ریزنشستیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از نبض نی ریز؛ ,


این پرستار 24 ساله درخصوص انتخاب این رشته اینگونه بیان می کند : من این رشته را با مشاوره هایی که گرفتم انتخاب کردم ودرحال حاظر به مدت دوسال است که در این شغل مشغول بکار هستم .

,
,


وی از علاقه خود به پرستاری می گوید : من عاشق کار بالینی یعنی کمک کردن به بیماران هستم، وقتی ما برای بهبودی یک بیمار تمام تلاشمون رو بکار میگیریم و او سلامتی خود را بدست می آورد این قشنگترین لحظه برای یک پرستار است که باتمام وجود احساس میکند تمام زحماتش برای نجات یک انسان حیات بخش بوده است.

,
,


فاطمه پرستار 24 ساله از تلخ ترین خاطره اش در این شغل می گوید : زمانی که شیفت شب بودم بیماری دچار عارضه قلبی شده بود ، خانواده اش وی را دیر به بیمارستان رساندند، ما تمام تلاشمان رابرای این بیمار بکارگرفتیم ولی متأسفانه بیمارفوت کرد .

,
,


وی افزود : پرستاری هنر برقراری یک رابطه دوستانه با بیمارمی باشد تا سلامتی به او بازگردانده وازدردش کاسته شود ، ولی متاسفانه به دلیل کافی نبودن نیروی پرستار بعضی اوقات ما نمی توانیم آنگونه که باید هنر مان را به اجرا در بیاوریم .

,
,


این پرستار در ادامه افزود : تعریف من از پرستاری  خدمتگزاری به بیماران است گرچه کار ما مشکلات و خستگی های خود را دارد ولی ما با تمام وجود وظیفه خود را به نحو احسنت به انجام می رسانیم .

,
,


وی به کسانی که تصمیم به انتخاب این حرفه را دارند توصیه می کند: در خصوص این رشته تحقیق کنند که سختی های این شغل را بدانند وبعد باتوجه به توانایی خود این رشته را انتخاب نمایند ، چون کار ما با روح و روان یک فرد در ارتباط است .
 
این پرستار از مسئولان درخواست می کند: ظرفیت پذیرش پرستار را در بیمارستان ها و مراکز درمانی افزایش دهند تا پرستاران بعد از اتمام طرحشان دغدغه استخدامی نداشته باشند .

,
,
,
,

 وی نظرش را درخصوص واژه های زیر اینگونه بیان می کند:
دکتر : یعنی درخواست کمک
 احیا : یعنی زندگی دادن
 اورژانس : یعنی نجات دهنده
 بیمارستان : یعنی قلب یک شهر
 بیمار: یعنی توانای دیروز،نیازمند امروز
آمبولانس : یعنی خطر
فریادهای یک کودک  آمپول :
 معجزه : یعنی کمک خدا
اتاق عمل : یعنی رنگ سبز
دارو: یعنی کاهش درد
 شیفت شب : خستگی و خلوت
 شفا : نتیجه کمک خدا و کار خالصانه دکتر و پرستار
در پایان این پرستار نی ریزی روزپرستار را به همه پرستاران و همکاران خود تبریک گفت .

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
در گفتگو با یکی از پرستاران بیمارستان شهدای نی ریز مطرح شد؛ تعریف من از پرستاری خدمتگزاری به بیماران است گرچه کار ما مشکلات و خستگی های خود را دارد ولی ما با تمام وجود وظیفه خود را به نحو احسنت به انجام می رسانیم .