بریدن صندوق‌ صدقات هدیه تبریز 2018 به فقراست/ معاونت خدمات شهری شهرداری به هیچ صراط و قانونی مستقیم نیست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد کلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج در خصوص جمع‌آوری صندوق صدقات کمیته امداد امام خمینی (ره) توسط شهرداری تبریز، اظهار داشت: شهرداری دوم آذرماه در نامه‌ای درخواست جلسه‌ای برای ساماندهی صندوق‌ها به ما نوشت، این نامه در چهارم آذر به دست ما رسید در حالیکه از یک روز قبل صندوق‌های ما را بریده بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: عکس‌های این اقدام در مقطعی نیز در فضای مجازی پخش شد که به صورت زشتی این صندوق‌ها جوش خورده بود و بنده به عنوان مدیرکل کمیته امداد همان روز دیدم که صندوق‌های ما بریده و برده شدند و هنوز هم تحویل داده نشده است.

,

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بعد از اعتراضات ما به این اقدام قرار بر برگزاری نشستی جهت ساماندهی صندوق‌های صدقه انجام گرفت، عنوان کرد: قرار بر انجام سه مرحله کار صورت گرفت که در ابتدا صندوق‌های موسسات غیرمجاز جمع آوری و صندوق‌ها بر اساس تعداد افراد تحت پوشش ساماندهی و مکان‌یابی و نصب شود.

,

وی افزود: در حالی‌که ما در حال انجام این مراحل بودیم دوباره اقدام به برش گرفت، برش صندوق‌ها یعنی سرقت زیرا ناظر ما وجود ندارد و این اتفاق از سوی هر نهاد و ارگانی صورت بگیرد سرقت می‌باشد، صندوق‌های ما بریده و نامه‌ به شهرداری و مذاکرات صورت گرفت اما متاسفانه هیچ پاسخی دریافت نکردیم.

,

کلامی با بیان اینکه بریدن این صندوق‌ها هدیه تبریز 2018 به فقراست، توضیح داد: درآمد ما از صندوق‌های صدقه 12 میلیارد تومان می‌باشد و کاهش این درآمد به معنای کوچک شدن سفره فقرا است و اگر این صندوق‌ها امروز بریده شود فردا تعداد متکدیان زیاد خواهد شد زیرا این صندوق‌ها باب روزی فقرا است.

,

وی تاکید کرد: متاسفانه آنچه به جایی نمی‌رسد فریاد است، امروز قرار بر جلسه‌ای با آقای شهرتی‌فر و دعوت شهردار داریم تا بدانیم چرا این کارها صورت می‌گیرد و مستنداتی داریم که این اقدامات غیرقانونی و بدون هماهنگی می‌باشد.

,

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با انتقاد از معاون خدمات شهری شهرداری تبریز در خصوص انتشار عکسی از جلسه با کمیته امداد در فضای مجازی متذکر شد: هفت روز قبل عکسی در فضای مجازی منتشر کرده‌اند در خصوص جلسه مشترک با کمیته امداد که بی‌اخلاقی این آقا را نشان می‌دهد، زیرا ما دوماه قبل برای اعتراض به برش صندوق‌ها به شهرداری رفته بودیم که آن عکس را یک هفته قبل را به عنوان جلسه تعامل با کمیته امداد برای برش صندوق‌ها منتشر کرده‌اند.

,

وی در پاسخ به اینکه آیا شهرداری جایگزینی برای این صندوق صدقات در نظر گرفته است، اذعان کرد: فعلا تنها برش بدون هماهنگی ما صورت می‌گیرد و به نوعی قرار است هدیه تبریز 2018 به فقرا کوچک شدن سفره‌هایشان باشد و به جز این اتفاقی نخواهد افتاد، مثل اینکه تمام کارهای شهرداری تمام شده و فقط برش صندوق‌ها باقی مانده است.

,

کلامی با اشاره به برش صندوق‌های صدقه از خیابان باغشمال تا هفده شهریور مطرح کرد: در دست چپ خیابان یک صندوق نیز باقی نمانده و شب گذشته همه آنها را بریده‌اند، نتیجه این اقدام را آقایان خواهند دید زیرا فقرایی که از این صندوق‌ها کمک دریافت می‌کردند، خدماتشان کاهش پیدا می‌کند و این کاهش خدمات باعث فشار به طبقات ضعیف جامعه خواهد شد.

,

وی با اعلام مخالفت کامل با این اقدام خاطرنشان ساخت: بارها به سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف نامه نوشته‌ایم و جلسه با معاونت سیاسی استان در راستای اعتراض به این اقدام می‌باشد، ما با ساماندهی مخالف نیستیم اما ساماندهی سازوکار دارد، در ساماندهی جلسات مشترک و راه‌حل داده و با حضور ناظرین دوطرف صورت می‌گیرد، آقای برزگرجلالی به هیچ قانون و صراطی در این راستا مستقیم نیست.

,

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی این اقدام را سرقت صندوق‌ها دانست و یادآور شد: در داخل این صندوق‌ها پول بوده و الان 188 صندوق ما را بریده و برده‌ و به ما تحویل نداده‌اند، این آمار دو روز قبل می‌باشد و ممکن است این آمار افزایش پیدا کند، باید مشخص شود این صندوق‌ها و پول‌ها به کجا برده و تحویل چه کسی داده می‌شود زیرا ما نمی‌دانیم چه شده اند.

,

کلامی فقر را عامل برخی اعتراض‌ها دانست و تصریح کرد: قرار نیست شهرداری با برخی اقدامات سفره فقرا را نیز کوچک‌تر از امروز کند،شهرداری اگر در مقابل شهروندان احساس وظیفه می‌کند امروز سی‌هزار نفر در تبریز تحت پوشش کمیته امداد می‌باشند و شهرداری وظیفه تامین آرامش روحی و روانی آنان را دارد نه به خطر انداختن رزق و روزی آنها.

,

انتهای پیام/

]
کلامی گفت: 188 صندوق کمیته امداد را بریده و برده‌‌اند، باید مشخص شود این صندوق‌ها و پول‌ها به کجا برده و تحویل چه کسی داده می‌شود زیرا ما نمی‌دانیم چه شده‌‌اند.