مادر شهید «سید علی طاهری» در خلیل‌آباد آسمانی شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن رزمی در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، با اعلام این خبر اظهار داشت: حاجیه خانم بی بی فاطمه طاهری والده مکرمه شهید سید علی طاهری، به رحمت الهی پیوست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه این مادر شهید در سن 83 سالگی دار فانی را وداع گفتند، خاطرنشان کرد: مراسم خاک‌سپاری پیکر مطهر مادر شهید سید علی طاهری صبح امروز با حضور عموم مردم روستای مزده از توابع شهرستان خلیل‌آباد و جمعی از مسئولان انجام شد و پیکر این مادر شهید در جوار گلزار شهدای این روستا آرام گرفت.

,

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه مادران شهدا اسوه‌های صبر، استقامت و پایداری هستند و از دست دادن این اسوه‌ها بسیار سخت است، تصریح کرد: مادران و پدران شهدا سرمایه های معنوی جامعه هستند که باید قدردان آن‌ها بود.

,

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: مادران شهید فرشتگانی زمینی هستند که در دامان خود مردانی آسمانی را تربیت کردند و سال‌ها با انتظار و صبری زینب وار و با شوق دیدن فرزندان شهیدشان به آن‌ها ملحق می شوند.

,

رزمی با اشاره به آخرین دیدار با مرحومه بی بی فاطمه طاهری، عنوان کرد: در آخرین دیدار با این مادر بزرگوار که به اتفاق جمعی از مسئولان انجام گرفت با همه درد و ضعف ناشی از بیماری، به گرمی پذیرای ما شد و برای همه ما و مسئولان دلسوز دعا کرد که بتوانیم در مسیر شهدا طی طریق کنیم.

,

وی در ادامه تشریح کرد: مراسم ترحیم برای مادر شهید سید علی طاهری، امروز و فردا 13 و 14 بهمن ماه 96 در روستای مزده برگزار می‌شود.

,

 

,

شهید سید علی طاهری در چهارمین روز از شهریور سال ۱۳۴1 در روستای مزده از توابع شهرستان خلیل‌آباد متولد شد.

,

وی بعد از سال‌ها مبارزه در ایام نوجوانی علیه رژیم ستم شاهی، بعد از پیروزی انقلاب و با شنیدن پژواک نامرادی دشمن، در لبّیک به فرمان رهبر و مقتدایش راهی جبهه­های نبرد حقّ علیه باطل و به عنوان روحانی گردان مشغول خدمت شد. سرانجام روح خستگی ناپذیر سیّد علی در تاریخ ششم فروردین ماه 1361 در عملیات فتح­المبین و در منطقۀ عملیاتی شوش، بر اثر اصابت ترکش خمپاره برای همیشه در جوار رحمت پروردگار آرام گرفت و جاودانه شد. آرامگاه وی در گلزار شهدای روستای مزده، زیارتگاه عاشقان دل­سوخته است.

,

انتهای پیام/

]
مادر شهید سید علی طاهری بعد از 35 سال تحمل درد فراق به فرزند شهیدش پیوست و در جوار مزار شهدای مزده به خاک سپرده شد.