برگزاری اولین همایش فرصت‌های نوین تولیدات کشاورزی شرق کشور در بیرجند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدحسن سیاری رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: 25 بهمن‌ماه اولین همایش فرصت های نوین تولیدات کشاورزی در شرق کشور در محل دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی با اشاره به شعار سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، افزود: بخش کشاورزی در زمینه اشتغال بسیار تاثیر گذار است و کشاورزی در خراسان جنوبی یکی از راه‌هایی است که منبع درآمد مردم است.

,

 

,

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند بیان کرد: در دانشکده کشاورزی در حال حاضر 6 کد رشته کارشناسی، 15 کد رشته کارشناسی ارشد و 3 کد رشته دکتری داریم.

,

 

,

سیاری عنوان کرد: در دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند 56 عضو هیئت علمی همکاری می‌کنند.

,

 

,

وی با اشاره به برگزاری همایش در خراسان جنوبی اظهار کرد: دانشکده کشاورزی دارای پتانسیل های بسیار خوب و اعضای هیئت علمی جوان و کارآمدی است و قرار است در این همایش چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی کشاورزان خراسان جنوبی و استان‌های شرق کشور بررسی شود.

,

 

,

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند خاطرنشان کرد: از عمده محدودیت‌ها در خراسان جنوبی شوربودن آب و خاک این منطقه و عدم حاصل‌خیزی خاک این منطقه برای رشد و پرورش محصولات کشاورزی است که این محدودیت‌ها نیاز به بررسی و ارائه راه حل دارد.

,

 

,

سیاری بیان کرد: با همه این محدودیت‌ها در خراسان جنوبی کشاورزان در حال کشاورزی هستند و در خراسان جنوبی دانشجویان بخش کشاورزی بیشتر از سایر رشته ها مشغول به کار می‌شوند.

,

 

,

وی ادامه داد: محصولات خراسان جنوبی ازجمله زرشک دارای رتبه اول و زعفران در جایگاه دوم کشور قرار دارد. علاوه بر این‌ها انار تولیدی در خراسان جنوبی نیز جایگاه قابل توجهی در کشور داشته و این محصولات برای فروش نیاز به برندسازی به نام خراسان جنوبی برای صادرات دارد و از همه مهمتر صادرات محصولات کشاورزی در خراسان جنوبی با برند استان نیاز به سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار دارد.

,

 

,

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند عنوان کرد: اگر برای برندسازی و صادرات محصولات کشاورزی در خراسان جنوبی سرمایه گذار پیدا شود بخش اعظم کار در زمینه کشاورزی محقق خواهد شد.

,

 

,

سیاری بیان کرد: از آنجائی‌که کشاورزان در خراسان جنوبی با مشکلات و چالش‌هایی رو به رو هستند امیدواریم برگزاری این همایش نقطه وصلی بین کشاورزان و مسئولانی که برای حضور در همایش دعوت شده‌اند برای ارائه راه‌حل جهت رفع مشکلات آن‌ها باشد.

,

 

,

همایون فرهنگ‌فر عضو هیئت علمی گروه علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: دانشگاه بیرجند و دانشکده کشاورزی به طور خاص بیش از یک دهه است که همایش‌های مهمی را در سطح استان برگزار می‌کند.

,

 

,

وی افزود: این همایش که به عنوان همایش ملی فرصت‌های نوین تولید و اشتغال در شرق کشور قرار است 25 بهمن ماه در بیرجند بزرگزار شود سومین همایش ملی است که طی دهه گذشته دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند برگزار می‌کند.

,

 

,

عضو هیئت علمی گروه علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند گفت: برگزاری این همایش در شرق کشور با توجه به منویات مقام معظم رهبری گام بزرگی به خصوص در زمینه کشاورزی تلقی می‌شود.

,

 

,

فرهنگ‌فر اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌های خراسان جنوبی در شرق کشور یکی از زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی بخش کشاورزی است و تا جایی که امکان دارد باید واردات محصولات کشاورزی به داخل استان را کاهش دهیم.

,

 

,

وی بیان کرد: با توجه به شرایط خاص منطقه و آب و خاک موجود در خراسان جنوبی لازم است تولیدات راهبردی داشته باشیم که در نتیجه تولیدات خوبی به ثمر رسیده و برداشت کنیم.

,

 

,

عضو هیئت علمی گروه علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه تولید عناب، زعفران، زرشک، بیش از 200 گونه گیاهان دارویی و در زمینه پرورش شتر نیز در خراسان جنوبی حرفی برای گفتن داریم.

,

 

,

فرهنگ‌فر اظهار کرد: برگزاری این همایش در رشد و تعالی وضعیت شغلی و اشتغال در بخش کشاورزی می‌تواند تاثیر گذار باشد و امیدورایم در این همایش از حضور افراد متخصص و آگاه بهره برده و نتایج خوبی برای کشاورزان خراسان جنوبی داشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند گفت: 25 بهمن‌ماه اولین همایش فرصت‌های نوین تولیدات کشاورزی در شرق کشور در محل دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.