برای کارآمد کردن افراد ناتوان باید مطالبه‌گری کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند شب گذشته در دیدار صمیمانه با نخبگان خراسان جنوبی اظهار کرد: انسان در قرآن اشرف مخلوقات نام گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند شب گذشته در دیدار صمیمانه با نخبگان خراسان جنوبی اظهار کرد: انسان در قرآن اشرف مخلوقات نام گرفته است.,

 

,

وی افزود: انسان بزرگترین امانت‌دار هستی و امانت‌دار خداوند است و با استعدادی که دارد همه چیزدان است.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: آنچه مهم است این بوده که انسان این استعداد را به فعلیت برساند و قوه استعدادش ظهور پیدا کند.

,

 

,

آیت الله عبادی عنوان کرد: انسان برای بروز و ظهور استعداد و استخراج تفکرات نیاز به شرایطی دارد و شرط اولیه آن است که آن خیمه بزرگی که باید برای پرورش انسان وجود داشته باشد حکومت عقلی است که پیغمبران آورده‌اند که با ضایع‌شدن آن‌ها انسان ضایع می‌شوند.

,

 

,

وی اظهار کرد: شرایط منطقی و منطقه‌ای باعث می‌شود که درخت علم و دانش به گُل و میوه بنشیند.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مهم‌ترین سرمایه هستی تا برسد به جامعه، کشور، استان و شهر، نخبگان هستند. نیروی انسانی حرف اول و آخر را می‌تواند بزند و اگر همه چیز داشته باشند و داشته باشیم اما نیروی انسانی واجد شرایط را نداشته باشیم همه چیز ضایع خواهد شد.

,

 

,

آیت الله عبادی گفت: اگر جامعه هیچ چیز نداشته باشد اما نیروی انسانی بالفعل و نخبه داشته باشد که به علم، عزم و اراده قوی برسد می‌تواند آن را بکار گیری کرده و همه چیز را ایجاد کند.

,

 

,

وی تصریح کرد: آن‌چه باید حتما به آن توجه شود این است که دشمنان ما از ما زرنگ‌تر هستند و در کار دنیایی و شیطانی خود سنگ تمام می‌گذارند.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ایام الله دهه فجر عنوان کرد: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی این نخبگان بودند که انقلاب اسلامی را به وجود آوردند اما دشمن با شیطنت خود توجه داشته که چه کسی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته و برای همین دست به کار شده است و همیشه از روز اول گفته است همه گزینه‌ها روی میز است و گزینه‌ای که نمی‌تواند عملی کند را مطرح نمی‌کند.

,

 

,

آیت الله عبادی بیان کرد: دشمن از روز اول ترور نخبگان را در دستور کار قرار داده و هزار نخبه را ترور کرده است.

,

 

,

وی با اشاره به جنگ تحمیلی اظهار کرد: جنگ را بر ما تحمیل کرده و ما نیز از کشور و ناموس خود دفاع کردیم اما آنچه در این میان مهم بود افرادی در صف‌های اول حضور داشته و به شهادت رسیدند که متعهدترین بوده‌اند.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: هدف دشمنان از ترور نخبگان این بوده که مدیریت کشور به دست کسانی بیفتد که ضعف داشته و مدیریت کشور دچار مشکل شود.

,

 

,

آیت الله عبادی با اشاره به گلایه‌های نخبگان گفت: مسائل و گلایه‌هایی که اکنون مطرح می‌شود نشان‌دهنده این است که بعد از گذشت ۴۰ سال سعی کرده‌اند با هر شرایطی افراد کارآمد را از بین ببرند که افرادی که بعدا بیایند و متصدی کار را بر عهده بگیرند که در اولویت‌ها کم بیاورند.

,

 

,

وی تصریح کرد: به هر حال پرچم علم و دانش در کشور ما بر زمین نخواهد ماند و حفظ خواهد شد چراکه هدف آن نجات نوع بشر است و برای حفظ آن باید از هر شرایطی استفاده کرد.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برای کارآمدکردن برخی افراد ناتوان باید مطالبه‌گری کرد.

,

 

,

آیت الله عبادی با اشاره به اختیارات دولت اظهار کرد: همه اختیارات و اعتبارات برای انجام کارها بر عهده قوای سه گانه است. کسانی که مسئولیت پذیرفته‌اند و در رده‌های بالا قسم خورده‌اند باید در جهت اجرای برنامه‌ها و قانون اساسی عمل کنند و پاسخگو باشند.

,

 

,

وی با اشاره به برگزاری جلسات دیدار نخبگان با نماینده ولی فقیه خاطرنشان کرد: برگزاری این گونه جلسات با طرح موضوع و حضور مدیران استانی برای مطرح کردن مشکلات و پاسخ گرفتن از آن‌ها بسیار مؤثر خواهد بود.

,

 

,

وی تصریح کرد: اگر ما همه با هم وحدت عقلانی، علمی و دینی داشته باشیم برای همیشه مزاحمت دشمنان را از سر کشور خود دور خواهیم کرد اما زمانی‌که در کشور ما دشمن هر موقع یک نوایی بزند و عده‌ای خان‌مانند به سازش برقصند به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این‌که برای کار آمد کردن برخی افراد ناتوان باید مطالبه گری کرد گفت: هدف دشمنان از ترور نخبگان این بوده که مدیریت کشور به دست کسانی بیفتد که ضعف داشته و مدیریت کشور دچار مشکل شود.