هزینه درمان یک معتاد ۱۵ برابر از پیشگیری است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زیتون خبر، حجت الاسلام والمسلمین آرش رمضانی امروز در کارگاه آموزشی آسیب های اجتماعی و اعتیاد که در مسجد امام حسین(ع) شهرک ایثارگان منجیل برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه مبارک فجر به ضرورت مبارزه با مواد مخدر پرداخت و اظهار کرد: برابر آمار ارائه شده ۲۸ درصد از معتادین کشور تحصیلات عالیه و ۵۵ درصد از معتادین کشور شاغل هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون خبر,

وی با بیان این مطلب ادامه داد: این آمارها نشان از ورود اعتیاد در حوزه های  مختلف و لزوم افزایش آکاهی در جامعه پیرامون موادمخدر و اعتیاد است.

,

مسئول روحانیون طرح هجرت رودبار، تصریح کرد: آمارها نشان می دهد ۴۹ درصد قتل ها، ۸۲ درصد تجاوزهای جنسی، ۶۹ درصد درگیری های منجر به قتل، ۵۰ درصد حوادث رانندگی، ۲۷ درصد از خودکشی ها، ۵۰ درصد همسر آزارای و ۳۸ درصد کودک آزاری ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است.

,

حجت الاسلام رمضانی در ادامه محدود شدن روابط خانوادگی، افزایش خشونت در خانواده، افت سطح فرهنگی جامعه، گسترش طلاق و کاهش ازدواج، ضعف پایبندی به اصول اخلاقی و عدم احساس مسئولیت در جامعه از عواقب اعتیاد می باشد.

,

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها از طریق فروش مواد مخدر درآمد کسب می کنند، افزود: طی آمارهای ارائه شده گردش مالی سالانه مواد مخدر شیشه در ایران حداقل به ۸ هزار میلیارد تومان می رسد که این رقم معادل دو برابر و نیم  بودجه ماهانه یارانه ای است که دولت به مردم می پردازد.

,

امام جماعت شهرک ایثارگرن منجیل، با اشاره به تقدیم ۳۸۰۰ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر، بر ضرورت پیشگیری از مصرف مواد مخدر تاکید کرد و گفت: هزینه درمان یک معتاد ۱۵ برابر از پیشگیری است.

,

حجت الاسلام رمضانی به نقش پهلوی در گسترش مواد مخدر در کشور اشاره کرد و یادآور شد: از آنجا که صدور مواد از خاور دور به نقاط مختلف جهان باید از ترکیه و ایران صورت می گرفت لذا گسترش اعتیاد در این مناطق  بیشتر شد.

,

وی بیان داشت: ناآگاهی و پایین بودن رشد فرهنگی جامعه در آن زمان عامل موثری در بهره برداری استعمارگران برای گسترش اعتیاد شد بطوری که برخی از پزشکان انگلیسی مواد مخدر تریاک را بع عنوان داروی موثر بیماری ها به مردم تجویز می کردند.

,

مسئول روحانیون طرح هجرت شهرستان رودبار، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، استعمارگران برای نابودی انقلاب یا کنترل آن، اشاعه بیشتر مواد مخدر را به عنوان یکی از حربه ها به کار گرفتند.

,

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون مبارزه با مواد مخدر، اضافه کرد: استعمار با شیوع مواد مخدر قصد خدشه دار کردن اسلام را در سر می پروراند لذا با درک صحیح این معضل مسئولان اقدامات لازم برای مبارزه با مواد مخدر را در کشور آغاز کردند.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود شیشه را یکی از روانگردان های مضر عنوان کرد و گفت: شیشع شخص را در وضعیتی قرار می دهد که تمایل به درمان ندارد و مصرف بیش از حد آن نیز باعث خشونت، اختلالات عصبی، توهم شنوایی و بینایی و… می شود.

,

امام جماعت شهرک ایثارگران منجیل با بیان این مطالب به نقش خانواده در هوشیاری و آگاهی بخشی به فرزندان و جامعه مهم ارزیابی کرد و گفت: عدم توجه و کنترل فرزندان توسط والدین از جمله مشکلاتی است که گریبان جامعه را گرفته است و باعث بروز آسیب های اجتماعی می شود.

,

حجت الاسلام رمضانی با تاکید بر اینکه پدر و مادر نباید نسبت به رفتارهای فرزند خود بی تفاوت باشند، ادامه داد: عدم اطلاع از رفت آمدها و انتخاب دوستی ها سبب شده تا بسیاری از جوانان در دام اعتیاد و آسیب های اجتماعی گرفتار شوند.

,

انتهای پیام/

]
مسئول روحانیون طرح هجرت شهرستان رودبار، با اشاره به تقدیم ۳۸۰۰ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر، بر ضرورت پیشگیری از مصرف مواد مخدر تاکید کرد و گفت: هزینه درمان یک معتاد ۱۵ برابر از پیشگیری است.