بهره برداری از 5 طرح عمرانی خدماتی در قاین با اعتبار 358 میلیون تومان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ،  همزمان با دهمین روز از ایام الله دهه فجر از چاه کشاورزی شاهیک قاین بهره برداری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

به گفته سجادی مدیر جهاد کشاورزی قاین با توجه به خشکسالی های 18 ساله ،قنات شاهیک خشک شد و چاه اولی که دراین منطقه زده شده بود کفاف سطوح زیر کشت کشاورزان را نمی داد وباعث خشکی مزارع می شد که با حفر چاه دوم  که با همکاری ادارات ونهادهای شهرستان اتفاق افتاد مشکل کشاورزان منطقه تا حدودی حل شد وامروز شاهد بهره برداری از این چاه هستیم که به طول 3 هزارمتر و با اعتباری بالغ بر140میلیون تومان کار شده است که از این میزان 71میلیون و 200 هزارتومان سهم دولت و 68 میلیون و 800 هزار تومان  سهم متقاضیان بوده است.

,

 

,

, ,

 

,

وی با بیان این  هزینه برق رسانی به این پروژه 87 میلیون تومان شده است گفت: این میزان از محل خودیاری مردم پرداخت شده است و در مجموع با اعتباری بالغ بر 227 میلیون تومان این پروژه به بهره برداری رسیده است.

,

 سجادی با بیان این که 500 متر کانال کشی برای روستای شاهیک در نظر گرفته شده است گفت: این طرح به زودی دراین روستا اجراخواهد شد.

,

 

,

وی ادامه داد: در سال گذشته 1هزارو 717 هکتارآبیاری  تحت فشار وکم فشار در سطح شهرستان انجام شده است و در سال جاری نیز 1651 هکتار تاکنون اجرا شده است و 2300 هکتار نیز طرح مطالعه در حال اجراست واین میزان تا 5 هزار هکتار خواهد رسید.

,

 

,

سجادی در پایان گفت: در ایام الله دهه فجر 15 پروژه با اعتباری بالغ بر 22 هزار میلیون ریال شامل سردخانه ،آبیاری تحت فشار،کم فشار واستخرهای ذخیره آب و .. در بخش کشاورزی به بهر برداری رسیده است.

,

 

,

فاز2 بهسازی منطقه گردشگری خونیک با اعتبار 77 میلیون تومان از دیگر طرح های اجرایی دراین روستا بود که از محل اعتبارات دهیاری ها و با همکاری شورای روستا اجرا شده بود.

,

 

,

, ,

 

,

در حاشیه  بهره برداری از این طرح ،جوانی عضو شورای روستای خونیک با بیان مشکلات روستا خواستار همکاری مسئولین در بازگشایی ورودی روستای خونیک شد وگفت: علی رغم تاکیدات  بر اشتغال زایی ،متاسفانه این کار باعث بیکاری جمع کثیری از جوانان روستا شد وبه دلیل عدم راه دسترسی به روستای خونیک ،اکثر مغازه های این منطقه در حاشیه جاده تعطیل شدند.

,

 

,

دسترسی راه روستا،اکتشاف غار خونیک ،تکمیل نماز خانه و سرویس بهداشتی منطقه گردشگری خونیک از دیگر درخواستهای مردم روستا بود.

,

کهن ترابی فرماندار قاین دراین مراسم اظهارکرد: با توجه به این که بسته شدن مسیر ورودی روستا یک حکم قضایی و از سوی دادستان بوده است  ،لذا دراین زمینه شخصا نمی توانیم کاری انجام دهیم و مردم هم که تاکنون همکاری داشته اند چند ماه دیگر هم صبر کنند تا مسیر دوبانده سازی تکمیل شود ومسیر جاده نیز بازگشایی شود .

,

وی در خصوص دستیابی به روستا گفت: قطع یقین مسیر خوبی را برای دسترسی روستائیان و هم چنین مسافرین ایجاد خواهیم کرد و جزء اولویت های اول سال آینده خواهد بود.

,

افتتاح  پروژه زمین  فوتبال ساحلی روستای شیرمرغ به نمایندگی از 3  زمین فوتبال  در روستاهای مهنج ،خونیک سفلی و شیرمرغ با اعتبار54 میلیون تومان

,

, ,

فرماندار قاین در حاشیه بهره برداری از این پروژه گفت: ورزش روستایی رشد بسیار خوبی در دولت دبیر و امید داشته  است و این زمین، پانزدهمین زمین ورزشی ساحلی است که در روستاهای شهرستان قاینات افتتاح  می شود.

,

وی افزود:در چند سال اخیر 22 پروژه ورزشی در روستاهای شهرستان قاینات اجرا شده است که  ازاین میزان 15  پروژه زمین  ورزشی ساحلی بوده است.

,

 

,
,
,
,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,

انتهای پیام/

]
در دهمین روز از ایام الله دهه فجر 5 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 358 میلیون تومان در بخش مرکزی قاین به بهره برداری رسید.