حمایت از راه اندازی پایلوت صنعتی تولید نشاسته پلیمری در اردبیل
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آذرسلام، میرحمایت میرزاده امروز در حاشیه بازدید از جهاددانشگاهی و در نشست صمیمی با جهادگران جهاددانشگاهی استان اردبیل افزود: این نهاد انقلابی در به ثمر رساندن کارهای برجا مانده کشور و استان نقش بسزایی ایفا کرده که شایسته تقدیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرسلام,

وی تصریح کرد: از آنجا که به فرموده مقام معظم رهبری این مجموعه جزء معدود رویش های اصلی خود انقلاب است به همین خاطر باید زمینه فعالیت بیش از پیش آن فراهم شود.

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون ورود جهاددانشگاهی به کارهای مهم و تاثیرگذار بر جای مانده در استان اردبیل ضروری است، خاطرنشان کرد: مسئولان امر باید از چنین نهادهایی که در زمینه رشد و شکوفایی استان فعالیت می کنند  حمایت های لازم را داشته باشند.

,

میرزاده نقش مجلس را قانون گذاری خواند و اضافه کرد: انتظار داریم موسسات علمی و پژوهشی همچون جهاددانشگاهی ما را در شناسایی قوانین مغفول مانده و دست و پا گیر در راه توسعه کشور کمک کنند.

,

وی با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری قفقاز از لحاظ امکانات و خدمات قابل ارائه در سطح خیلی خوبی قرار دارد اضافه کرد: جهاددانشگاهی با راه اندازی این مرکز، گام مهم و ارزشمندی در زمینه درمان نازایی استان و کشورهای همسایه برداشته است به همین خاطر مسئولان استان باید ضمن بازدید از این مرکز در جریان فعالیت های آن قرار گیرند.

,

میرزاده ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع جهادگران دانشگاهی استان، برای رایزنی جهت تامین اعتبار لازم برای راه اندازی پایلوت صنعتی تولید نشاسته پلیمری و تامین زمین برای راه اندازی مجموعه کشت و تولید گیاهان دارویی توسط جهاددانشگاهی قول مساعد داد.

,

وی از مرکز رشد به عنوان محل ایده پردازی نام برد و یادآور شد: برای حمایت از فناوران و شکوفا کردن ایده ها باید همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی استان، مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان افزایش یابد.

,

در این دیدار رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با ارائه گزارشی از فعالیت های جهاددانشگاهی در استان اردبیل گفت: این نهاد آمادگی دارد با دریافت مأموریت از استان و با بکارگیری تمام پتانسیل های کشوری و استانی جهاددانشگاهی در انجام امور لازم برای توسعه استان گام بردارد.

,

مهران اوچی اردبیلی افزود: از زمان آغاز به کار مرکز درمان ناباروری قفقاز بیش از 20 هزار پرونده برای مراجعه کنندگان تشکیل یافته است که این نشان از تاثیرگزاری آن ندارد.

,

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی به عنوان مولود انقلاب اسلامی در راستای حفظ و ترویج ارزش های انقلاب حرکت می کند خاطرنشان کرد: واحد اردبیل با نیازسنجی لازمه های تحقق اقتصاد مقاومتی، تمام دوره های آموزشی خود را به سمت کارآفرینی و مهارت افزایی سوق داده است تا فراگیران بتوانند برای خود یک فرصت شغلی مناسب فراهم نمایند.

,

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل لزوم حمایت از ایده های فناورانه محققان را یادآور شد و تصریح کرد: در حال حاضر 15 شرکت با استقرار در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل و با حمایت های انجام گرفته، ایده خود را به محصول تبدیل کرده اند و در مرحله اخذ مجوزهای لازم برای تجاری سازی هستند.  

,

 میرزاده، نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از مرکز درمان ناباروری قفقاز، مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی، دفتر نمایندگی بانک خون رویان، مراکز آموزشی، فرهنگی و اداری جهاددانشگاهی، در جریان فعالیت های آن قرار گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بازدید از جهاددانشگاهی اردبیل حمایت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از راه اندازی پایلوت صنعتی تولید نشاسته پلیمری را اعلام حمایت کرد.